Club Maiden - Hva synes dere?

Jeg har prosjektoppgave på skolen og tenkte jeg skulle lage en liten fotoreportasje om Oslos alterative uteliv. Jeg kom frem til at jeg skulle la den dreie seg om Maiden siden dette er det enkleste for meg.
Skal ha en liten medfølgende artikkel til bildene og tenkte jeg skulle få med hva gjestene på Maiden synes om stedet.
Så, de av dere som henger der, hva synes dere?
Hva er bra, hva er dårlig? Hva kunne vært gjort bedre? Hvor ofte er du/dere der? Hva slags mennesker og musikk forventer du å møte der?
Hvorfor/hvorfor ikke? Osv..

Takker på forhånd! :)

-Cath

PS: Alle vil være anonyme i artikkelen, og den vil mest sannsynlig aldri bli publisret noen steder, dette er bare for å få til en bra skoleoppgave :)

<em>bonk</em> sitt bilete

Spell no maiden a!

Spell no maiden a! *burp*

Men de kunne godt fiksa litt på doene litt oftere.
Ellers er det gøy å ha en plass med bra musikk og billig pils. Hurra! :D

--------

schnooglipoof


<em>KariVelvet</em> sitt bilete

Litt mye metall.

Litt mye metall.


<em>optimusprime</em> sitt bilete

Enig. Et lite hjertesukk:

Enig. Et lite hjertesukk: Hver gang man har tatt opp at man syns det er litt for lite av det "vi" liker har man blitt fortalt at det skal være noe for alle hele tiden. Men de siste gangene man har vært der(spesielt fredager) er det metall kontinuerlig hele kvelden. Jeg veit at metallere er en stor gruppe, og at maiden dermed tjener på det, men jeg trodde profilen var at det skulle være diversert _uten_ at man måtte gå og mase i baren om å spille noe uten doble basstrommer....

Reality is boring.


<em>elektronika</em> sitt bilete

Tror litt av problemet kan

Tror litt av problemet kan være at det er lett å tenke at synth, goth og metalfolket går godt sammen, fordi man hører på dyster musikk. Men når musikkinteressen spenner fra Erasure til Black metal, så er det veldig vanskelig å tilfredsstille alle uten at kvelden blir fryktelig schizofren.

Gamle So What! gjorde jo et ærlig forsøkt på blandings, men de mest ekstreme synth/gothartistene var jo Depeche og Cure, og metallen overlot de til andre steder.

Synes forøvrig Maiden gjør en bra jobb på konsertfronten, men jeg kommer meg jo aldri ut for tiden *sukk*

-----------------------
Look what I can do!
-----------------------


<em>MSP</em> sitt bilete

SoWhat -> Kraftverk -> Maiden -> ?

I utgangspunktet skulle det jo være en ettefølger til Kraftverk og være et "synth" sted. (ja, litt ebm og goth også da.. ;o)
Husker i begynnelsen når Maiden åpnet, da var det jo et sted for likesinnede synthere i ca.... 2 mnd?
...så er det blitt et metall sted istedenfor.
Tror at vi får lete etter et nytt sted å "invadere". Først SoWhat, så Kraftverk og nå Maiden... Hva blir det neste tro?

Stefan spiller jo litt synth på sine "happenings". Men det blir ikke det samme som å dra et sted når som helst og få seg en øl og noe god musikk når man ønsker det.

_______________________________________
"Where Zen ends, askicking begins!"


<em>Scorn</em> sitt bilete

Hans-Petter Smart

Stefan kunne jo åpnet en liten bar/cafe i Shadowland lokalene :P


<em>Martepus</em> sitt bilete

Trodde det var ekstra mye

Trodde det var ekstra mye metall på maiden for tia pga Rock Ins nedetid?? Klientellet på maiden består jo hovedsaklig av metallfolk these days, og klart de spiller "deres" musikk da. Hadde jeg også gjort.
Det var en periode i vinter hvor variasjonen var større husker jeg..


Jupp! Det spilles mye metall

Jupp! Det spilles mye metall der for at Rock In'erne skal ha et sted å være mens Rock In fikser på det som var galt. Har også hørt at Rock In åpner igjen snart og da blir det forhåpentligvis mer synthmusikk o.l. der. :)
Men så mye metallfolk er det vel ikke som jobber på Maiden nå? Hvertfall ikke i helgene, jeg vet om to.

-------
Life's a bitch, be it's pimp!


<em>bonk</em> sitt bilete

Asså, har hørt at rock in

Asså, har hørt at rock in åpner "neste uke" i en måned nå, jeg. Om ikke lenger? Og når selv Erman har begynt å jobbe på maiden ser det ikke lyst ut for Rock In...

--------

schnooglipoof


<em>monoton</em> sitt bilete

For mye metall

for min del også. Greit med litt variasjon. Gjør ikke noe for meg om en kveld er schizofren.


Takk for mange svar! Men er

Takk for mange svar! Men er det noe mer enn at det for tiden spilles for mye metall og at doene kunne fikses oftere?
Så en av dere nevnte at de gjorde det bra på konsertfronten, hvilke band drar dere dit for å se?
Opplever dere god service der?
Hva med lokalet generelt?
Jeg blir glad for alle mulige kommentarer om alt mulig der inne, så jeg har mer å gå ut fra når jeg skriver artikkelen :) :D

-------
Life's a bitch, be it's pimp!


Har dere forresten tips til

Har dere forresten tips til andre forumer el.l. jeg kan stille de samme spørsmålene? Er interessert i meninger fra forkjellige "grupper".
Tenkte kanskje på DarkDate eller noe, men da må jeg jo registrere meg der igjen.. Slit! ;D

-------
Life's a bitch, be it's pimp!


<em>Scorn</em> sitt bilete

Et slit!

Hvis du synes det er et slit å registrere deg på DD så tør jeg ikke tenke på hvor slitsomt du må synes det er å måtte skrive prosjektoppgave :P


Hehe!

Prosjektoppgaven har jeg lyst til å skrive :)
DD har jeg ikke lyst til å være på. :P
Men jeg fant noen fine grupper på Blink (som kanskje ikke er så mye bedre enn DD akkurat) som jeg bombarderte med spørsmål. :)

-------
Life's a bitch, be it's pimp!


<em>KariVelvet</em> sitt bilete

www.glamandgloom.com/oslogoth


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Jeg var veldig glad når

Jeg var veldig glad når Maiden åpnet, endelig et sted for alternativ musikk, men skuffelsen var stor da jeg oppdaget at det så og si ikke var noe alternativ musikk der. Husker bla at vi i Gotham la et møte dit og vi var omtrent de eneste i lokalet så vi spurte en hyggelig bartender om masse forskjelig musikk, men hadde ingen ting. Og da snakker vi om helt opplagte alternative ting. Vi hadde ikke bedt om noe goth, untatt Siouxie and the banshees (som hun ikke hadde), men da hun skjønte at vi var fra Gotham satte hun på Gothminister, det hjalp ikke på inntrykket. Syntes det var rart å kalle seg alternativ klubb når det ikke var noe alternativ musikk der.

Men når den verste skuffelsen hadde lagt seg og jeg begynte å se Maiden som et metallsted med en dæsj synth ble det mye bedre, var nok noe med inntillingen min, synes det er byens beste metallsted og er stedet jeg går for metall. Dessuten kan det komme en synthslenger i ny og ned. Også er en del kule klubb arrangemneter lagt dit også. Så nå trives jeg storveis.
Det jeg synes er et virkelig pluss er en meget hyggelig betjening, negative er toalettene.

Hasj fører til batikk


Dette var et veldig bra og

Dette var et veldig bra og utfyllende svar og om det er greit for deg, vil jeg gjerne bruke dette i oppgaven min. Jeg trenger ikke nevne at du er fra Gotham om du ikke vil det. :)

-------
Life's a bitch, be it's pimp!


<em>monoton</em> sitt bilete

Men når man ikke liker

Men når man ikke liker metall, så har man et problem med Maiden. :)


Rock In klientellet flytta

Rock In klientellet flytta til Maiden når Rock In stengte, synd synes jeg... Siden Maiden er det eneste, ja det eneste stedet her i byen hvor det spilles synth osv. "metallsteder" er det nok av i byen. Jeg liker både metall og synth veldig godt. Men vil jeg høre metall/rock drar jeg på feks. Tut, Møllers eller Elm (selv om det nå ikke er så mye metall på elm lenger). Men skjønner jo maiden, man spiller jo metall når stedet er stappa med metallhuer :P Veldig glad for at Maiden har klubben, enkelte ganger jeg drar på byen så er det full metallsving når jeg kommer inn på Maiden, så tenker jeg "Dette er jeg lei akkurat nå.." Men heldigvis hører jeg en eller annen 140 BPM rytme inne fra klubben. Da blir jeg glad. Hehe..

En ting til Maiden, hvorfor har dere ikke den siste delen åpen? (den helt til venstre når man kommer inn) Veldig fullt noen ganger, og ingen sitteplasser..


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Er enig, er nok

Er enig, er nok metallsteder, men Norge er jo et metall land.
Men syntherne kan jo se det positive i det, det er mye mere synthting i byen etter at Maiden har åpnet selv om det er mest metall der.

(Men for min del var det var tingen med det alternative igjen da.)

Og frøken Joy: det er bare å bruke det jeg skrev

Hasj fører til batikk


jepp! hurra for Maiden når

jepp! hurra for Maiden når det kommer til å booke band, og hoste alle klubbkonseptene!
Jeg kjeder meg ikke for å si det sånn..

Let's see..What's the best way to explain RCA stereophonic sound?

Elec This! // Magenta


Ja, men om vi ikke spilte

Ja, men om vi ikke spilte så mye metall der, hadde det kanskje ikke vært stappa med metallhuer heller.. :)
Ble det spilt mer alternativ musikk, hadde det nok blitt mer det stedet folk har inntrykk av at det var ment for å være.

Hvorfor den siste dele ikke er åpen for gjestene aner jeg ikke, men nå åpner vel snart utedelen tenker jeg (om det ikke allerede er åpent?)! yay!

-------
Life's a bitch, be it's pimp!


<em>optimusprime</em> sitt bilete

Ja, det som nå er

Ja, det som nå er "backstage" i ytterste lokalet, syns det bør åpnes igjen. Savner å spille biljard, og det er jo en perfekt dj-booth der, og som nevnt, det trengs faktisk fler sitteplasser i helgene. Blir litt mer luftig der hvis det hadde vært åpent. Servicen er bra okke som, bare koselige folk som jobber der:-) Bare et lite hjertesukk til: Promoteringa kunne vært bedre, Spleen United-konserten forrige torsdag som et grelt eksempel, det blir litt lite å bare nevne det på et par nettfora og på clubmaiden.no. Men nå synser jeg litt....

Reality is boring.


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Det med sitteplasser er en

Det med sitteplasser er en ting jeg glemte, spesielt i det innerste lokalt, det er en viktig grunn til at Gotham ikke er der. Halvparten av de som kommer på Gotham liker ikke å danse. Så det blir litt smått med ca 10-15 sitteplasser der.

Hasj fører til batikk


Det blir vel et lite dilemma

Det blir vel et lite dilemma det der da. Det rommet er jo ikke så fryktelig stort og siden man har mye konserter der, vil man gjerne lage liv og få folk til å danse. Men det er jo ikke alle som liker å danse heller så det kunne vært noen stoler/sofaer ekstra der. Men hvor?
En annen løsning kunne jo kanskje vært å ha noen stoler på lur til klubbkvelder uten så mye dansing.
På sitteplassfronten, synes jeg lokalet rett og slett nesten er litt for lite.

-------
Life's a bitch, be it's pimp!


Er enig i det. Blir fort

Er enig i det. Blir fort kork foran baren, bl.a. utpå kvelden når folk ikke kan sette seg ned med alle vennene sine og heller står og rocker foran bordene.
Promotering kan også bli bedre ja, det er sånt jeg har lyst til å jobbe med etterhvert. :) Kanskje jeg begynner med det når jeg blir stor!

-------
Life's a bitch, be it's pimp!


<em>Scythe</em> sitt bilete

De har en veldig søt

De har en veldig søt bartender der, en liten og blid jente :) Fnis.

Ellers er mitt inntrykk at de som jobber der er veldig imøtekommende. Kan stå og preike musikk i baren og greier, ikke dårlig! I motsetning til f.eks. Rock In, som har hatt veldig varierende besetning opp gjennom tidene... Særlig kvinnsa har hatt en tendens til å være noen sure tøser der. :( (Ellers er Rock In helt greit, altså.) Forresten, har dere arva Ermanowar som dørvakt etter Rock In eller?

Som konsertlokale er Maiden ganske gøy. Man står omtrent på tæra til artistene, noe som er ganske gøy. Selv om man kanskje kunne satt opp noen gjerder nå og da for å hindre fulle svensker i å ramle over på scenen... Men det kan jo være gøy det og. Gøy.

---
Jeg er så kul ass


Jeg tror han jobber der til

Jeg tror han jobber der til Rock In åpner igjen. :]

Moro med intime konserter ja :) *fornøyd*

-------
Life's a bitch, be it's pimp!


<em>teppemann</em> sitt bilete

Maiden, ennå ikke vært der

har ennå ikke vært på Maiden fordi jeg for tiden bor lang faenivold ute i gokkeland. uten mulighet til å sjekke ut stedet selv er det glimrende å få en "oppgave" til å justere fordommene mine. hva med å publisere den endelige oppgaven her på synth.no? evt utkast fra skriveprosessen? sikkert nok av talentløse/-fulle akademikere her inne som kan kommentere prosjektet underveis.

noen har for mye fritid, for lite penger og for lite øl.

---
http://trendymessiah.com/


Jeg har ikke startet å

Jeg har ikke startet å skrive den enda, men har samlet litt stoff her og der. Kan sikkert legge det ut når jeg er ferdig :]

-------
Life's a bitch, be it's pimp!


<em>adam</em> sitt bilete

Rimelig øl

Liker medlemsskapordningen og billig ekte halvliter. Gøy med pitchers også. Synes de har fått fin stemning i lokalen og det blir deilig med terrassen nå som sola kommer frem. Ellers arrangsjerte vi halloween party der, og da hadde vi også 'backstage' delen fremme i lokalet åpent. Liker også betjeningen veldig godt, og er enig i at det fortiden er for mye metal.

Where ever you go, there you are.


<em>teska</em> sitt bilete

Dørvakter

Dørvaktene på maiden sugde apebæsj til å begynne med... jeg husker spesielt et tidlig depeche mode arrangement hvor jeg så en hel del folk snu i dørra fordi dørvaktene var så uhøflige og kjipe... Dette har har forbedret seg radikalt (det lønner seg å klageˆ-ˆ) men jeg sitter igjenn med en følelse av mild uro hver gange jeg skal inn der. Jeg har en vag teori om at enkelte av de ansatte slet med a venne seg til mangfoldet av utrykk som maidens klientell prosjekterer gjennom klær og sminke...


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.