skjermtrøbbel

kjøpte en acer bærbar datamaskin her i forrige uke, og oppdaga etter et par dager at det hadde kommet en halvsirkel ganske langt inn fra det nederste hjørnet her og at det var et område ved kanten som så ut som om det var striper på innsia av skjermen, sånn type refleksglass på en måte, nå har det gått et par dager og de refleksglassgreiene er borte, men det er en sånn glorie der hvor den sirkelen var, der det er lysere utafor enn innafor... ser det ikke s bra når det er lyst, men med mørk bakgrunn og når det er mørkt, er det irriterende. var innom databutikken på dagen, og hadde lys bakgrunn pån da, og han bak disken san nesten ikke så no og at jeg sku vente non dager og se om det ble bedre..

kei greia er at jeg egentlig har angra litt på at jeg ikke kjøpte den til to laken mer med større skjerm, og lurer da på to ting, hvis noen an hjelpe;

hva er gæærnt med skjermen? og kan jeg, hvis den må repareres, kreve å få ny, siden den er helt ny, og da bare betale mellomlegget og fån andre større?
pleierem reparere sånne skjermer eller gi ny data? denna kosta 6.900.
har pellt av klstremerkene og pælma embalasjen og sånn, da, men det skulle vel ikke ha no å si?

takk for hjelp

<em>henrik</em> sitt bilete

Ny maskin.

Definitivt.


<em>bonk</em> sitt bilete

Har du kvittering? Gjelder

Har du kvittering? Gjelder som reklamasjon. Ny data.

--------

schnooglipoof


<em>MSP</em> sitt bilete

Høytaler?

Har du hatt høytaleren på maskinen eller for nær maskinen? Det kan noen ganger forårsake dette...
_______________________________________
"Where Zen ends, askicking begins!"


<em>etteM</em> sitt bilete

hakke no høytalere noe sted

hakke no høytalere noe sted akkrat nå, har akkurat flytta... ringte en kamerat av meg da jeg hadde oppdaga det her, og han spurte også om jeg hadde no elektrisk ved skjermen, men hadde ikke det, og da jeg nevnte det for han karen i butikken, san at det gjelder ikke denna skjermtypen. såh, får vel bare stikke dit på mandan og prøve å få sutra meg til ny.


døde pixler..

er ikke laptopper besatt med å få "brente" området på skjermene? altså pixler fra skjermbilde som brenne seg fast på skjermen hvis den står for lenge med samme bilde?


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Høres ikke ut som en død piksel altså

En død piksel ser ikke ut slik som etteM beskriver problemet. Synes det høres mer ut som om den enten har vært utsatt for et trykk/slag f.eks. under transport, evt. at det er en feilproduksjon hvor de ikke har klart å produsere skjermen helt jevn.

Høres helt klart ut som en byttekandidat.

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>etteM</em> sitt bilete

jepp, nei jeg stikker til

jepp, nei jeg stikker til dem imorra igjen tenker jeg.


<em>etteM</em> sitt bilete

vakke no ny maskin å få,

vakke no ny maskin å få, men de sku fiksen. syns de kunne latt meg kjøpen andre ass.blæh.


<em>jonis</em> sitt bilete

http://forbrukerportalen.no/P

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1025851213.08

Kjøpsloven er grei å ha i tilfeller som dette her. Du har full rett til å få reparert varen, men jeg syntes å huske noe om at hvis kjøpet er under xxx gammelt har du også mulighet til å kreve helt ny vare?

RETTELSE:

etteM: Les denne, gå i butikken og krev dine rettigheter :)
http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1023964913.16

Sitat: "Du kan for det første kreve å holde tilbake kjøpesummen dersom du ikke allerede har betalt. Du kan videre kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering) eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres."


<em>etteM</em> sitt bilete

takk for hjelpa, men virker som om de har lov å prøve å fiksen t

takk for hjelpa, men virker som om de har lov å prøve å fiksen to ganger. han sa på telefonen at de har rett til å reparere den og.

" Selgeren kan imidlertid kreve å få reparere i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er umulig å fremskaffe en ny eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad. Dette betyr for eksempel at varer som er kostbare og som faller mye i verdi normalt ikke kan kreves omlevert. "

så får håpe de gjør en dårlig jobb og jeg får ny etterhvert.

dagen etter gikk mobiltelefonen til helvete selvfølgelig.. en dårlig nokia jeg fikk for 1krone med tele2abonnement for et år siden. lyden er skikkelig lav pån så kanke prate på tbanen og sånn, og batteriet er møkk,og det er stripe i displayet så jeg ser ikke klokka, så da han på sjappa sa at jeg kanskje risikerte å fa den sendt tilbake ureparert og måtte betale 500spenn til dem, droppa jeg det og og kjøpte ny telefon.

dyrt å levva.

apropos så har jeg ingen nr på den nye , for fant ikke no funksjon pån gamle til å lagre telfonlista på simkortet, så de som kjenner meg må sende meg nr sitt igjen! samma nr som før.


<em>etteM</em> sitt bilete

fått igjen datan, de har

fått igjen datan, de har bytta dekslet på skjermen . ser ok ut. jaaaja


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Magnetisme påvirker ikke LCD-skjermer

Det er kun de gode, "gamle", crt-skjermene som får problemer dersom de står for nære en magnetisk kilde... f.eks. en uskjermet høyttaler. LCD-skjermer påvirkes ikke av dette. :)

---------------------------------------------
* I have counted to infinity. Twice *


<em>mindtrip</em> sitt bilete

Se om denne siden kan være til hjelp

http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor

------------------------
Beware the beast man, for he is the Devil's pawn. Alone among God's primates, he kills for sport or lust or greed. Yea, he will murder his brother to possess his brother's land. Let him not breed in great numbers, for he will mak


<em>etteM</em> sitt bilete

haha, troru jeg gjør det

haha, troru jeg gjør det der? da føkker jegn, det er jeg heeeeelt sikker på.


<em>Scorn</em> sitt bilete

JScreenFix

Jeg har brukt JScreenFix flere ganger på min laptop, og den funker :)


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.