Kjøp av musikk på nettet

Har noen bra tips om en nettbutikk med relativt bra utvalg av musikk på mp3? Liker ikke iTunes og allofmp3 er ikke lenger noe ålreit alternativ, men vil jo gjerne betale for musikken.

<em>elektronika</em> sitt bilete

Noen som har erfaring med

Noen som har erfaring med emusic?

-----------------------
Look what I can do!
-----------------------


<em>Karirari</em> sitt bilete

Jeg vet at CDON selger

Jeg vet at CDON selger musikk du kan laste ned, men jeg aner ikke noe om utvalget eller om prisene er bra eller dårlige :) www.cdon.no


<em>elektronika</em> sitt bilete

Og så er det wma

Og så er det wma :-(
-----------------------
Look what I can do!
-----------------------


<em>Karirari</em> sitt bilete

Hm. Last ned på piratebay

Hm. Last ned på piratebay lr no, og send penger i konvolutt til artisten :)


<em>henrik</em> sitt bilete

Startsiden

Startsiden har noen, men det ser skralt ut:
http://www.startsiden.no/nettbutikker/musikk/mp3/index.html


<em>nymfen</em> sitt bilete

akkurat i det jeg leste

akkurat i det jeg leste denne posten, så sa de på tv at tv2 hjelper deg skulle teste mp3-butikker i kveld, kanskje noe å få med seg?:)

C:\DOS
C:\DOS\run
run\DOS\run!


<em>henrik</em> sitt bilete

test @ tv2

Så noen programmet?


<em>elektronika</em> sitt bilete

Jepp, de testet bare norske

Jepp, de testet bare norske sider. iTunes fikk best score, selv om sangene bare kan brukes på iPod.

Hele testen finnes her:
http://www.dinside.no/php/art.php?id=368005

-----------------------
Look what I can do!
-----------------------


<em>henrik</em> sitt bilete

iTunes

Man kan bruke iTunes-låter på andre spillere ved å enten

- fjerne DRM vha. myFairTunes http://hymn-project.org/forums/viewtopic.php?t=1555 eller QTFairUse http://hymn-project.org/forums/viewtopic.php?t=1553

eller

- lagre som wav fra iTunes, og rekode til MP3.

Ingen av løsningene er særlig optimale, men det finnes iallfall en vei ut.


<em>Gird_09</em> sitt bilete

hensikten?

Jeg synes det er morsomt at man vil belønne Apple for å frata forbrukerne rettighetene sine ved å kjøpe drittet deres likevel. Hvorfor skal de endre praksis om de tjener penger på det?
Beats me.
___________
Sure... I'll reach out and strang.... er... touch you...


<em>Nikko</em> sitt bilete

Agreed. Fin tid vi lever i.

Agreed. Fin tid vi lever i. Folk klager men gidder ikke kjempe mot det de irriterer seg over.
Tro meg, om nok folk ikke gidder kjøpe musikk hos Apple må de faktisk endre praksis.
Men faen heller, for all del, syt.no videre.
---
Arrogance and self-awareness rarely go together.


<em>elektronika</em> sitt bilete

Nettopp derfor jeg forsøker

Nettopp derfor jeg forsøker å finne gode alternativer. Jeg vil ikke støtte iTunes så lenge de forhindrer meg i å bruke produketet jeg kjøper som jeg vil. Allofmp3 betaler ikke penger til artistene, så da kan jeg jo like gjerne laste ned gratis.

Har sjekket litt på emusic. Der betaler man en fast sum i mnd for å laste ned x antall filer. Ikke dum pris og man får mp3, men utvalget er ikke det beste. Men foreløpig det beste alternativet jeg har funnet.

Får krysse fingrene for at Steve JObs mener det han sier og dropper drm snart.

-----------------------
Look what I can do!
-----------------------


<em>Nikko</em> sitt bilete

Ja, det skal ikke være

Ja, det skal ikke være lett...
Håper flere artister etterhvert legger ut musikken gratis og heller satser på å tjene penger på live-spillinger. Da kan man klare seg uten plateselskapshelvetet.
---
Arrogance and self-awareness rarely go together.


<em>Atmozwerre</em> sitt bilete

Apple er nå imot kopisperrer.


MP3?

Hva er det for noe igjen?

_________________
Dra meg i barten!


<em>Gird_09</em> sitt bilete

Det er en radiokanal

Dere får den inn i drammen også.
___________
Shibari! Woho!


Plipp

Nå er det en gang slik at jeg hører på en del mølefolk som sender ut skivene sine pakket inn i gamle pizza-esker, skitne klær, igjensydde ziplocks med støv etc. MP3 er ikke helt kompatibelt for å si det mildt. Hint: http://www.geocities.com/TheTropics/Paradise/1366/page_caroliner1.html - sjekk det scene-bildet :) lol
_________________
Dra meg i barten!


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Når du dør, så får jeg

Når du dør, så får jeg skivene.
Yes?
Yes.
*nikker*
Hyggelig.
Mange takk.

-Som i en veldig tunnel klinger lyden
av mine skritt imellem vegg og vegg-
R.Nilsen


Ofc!

Selvfølgelig. Jeg pælma forresten den gamle møkkete malerskjorta som Cooking Stove Beast var pakka inn i. Hadde den først på hylla en måned eller to, men så begynte det å lukte litt i overkant. Er en gammeldags vinylsamler altså, men det får da faen meg være grenser. Håper det ikke er mugne pizzarester fra 1983 i boksen til Rear End Hernia Puppet-Show [crosses fingers].

_________________
Dra meg i barten!


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Me loves you long

Me loves you long time!
*faller av stolen*
Gird sier entusiastisk at vi må forgifte deg en av dagene :D

-Som i en veldig tunnel klinger lyden
av mine skritt imellem vegg og vegg-
R.Nilsen


<em>Gird_09</em> sitt bilete

I did no such thing!

NOOOO!
Du kan sove helt trygt min gode mann.
Jeg vet ikke hva thalium er en gang... :P
___________
"I believe in free everything."


<em>bonk</em> sitt bilete

Kjeda meg litt og så

Kjeda meg litt og så igjennom hele piracy kills music greia, og på slutten der kunne man gå inn og få opp en ganske lang liste over plasser man kan kjøpe musikk på internetten.

--------

schnooglipoof


<em>henrik</em> sitt bilete

Musikkbutikker

Nå har jeg bladd meg gjennom ganske mange av butikkene som piracykillsmusic.no anbefaler. Noen har helt greit utvalg, men det går stort sett i kopibeskytta WMA eller AAC, som jeg verken kan spille på anlegget mitt eller på MP3-spilleren min. Trist.


<em>MSP</em> sitt bilete

Hekta!

99% av alt jeg har kjøpt av filmer, musikk og dataspill (+enkelte julegaver) de siste 5 årene, har jeg kjøpt fra www.play.com .
CDON.com missliker jeg så sterkt at jeg har ikke ooooooorrrrd!!
Men play.com tror jeg ikke har nedlastbar musikk da... men alt kommer separat i postkassa 4 dager senere (samme hvor mye du sjopper). Alt under 200,- (pr.stk.) glir utenom postens fortolling... :oD Og ting som koster 220,- på platekompaniet, koster der 120,- inkl. frakt.
Jeg elsker play.com!! ...har akkurat bestilt meg The Knife m/dvd, etter fredagens sniktitt på Maiden. *jippiii*

MSP + play.com = sant!

_______________________________________
"Where Zen ends, askicking begins!"


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.