Siva Six

Det er kanskje noen av dere sy(n)there der ute i galaksen som ikke har snublet over grekerne i bandet Siva Six. Av alle nye EBM band som har poppet frem bak maurtuer og nerdete gutterom i den siste tiden synes jeg disse to industrihodene er noe av det friskere og mest spennende i genren for tiden.
Jeg falt fullstendig for deres debutalbum, Rise New Flesh, som presenterte seg som en mer intelligent variant av Hocico. Fengende, ekstremt vel-produsert(lyden er skrudd av John Rivers som bl.a. har gjort lyden for Dead Can Dance og Sopor Aeternus) kryssning mellom dansbar EBM, apokalyptisk industri og svevende, futuristisk soundtrack. Et utrolig mørkt og kaldt, men detaljert lydbilde med sans for dramatiske lydeffekter og klaustrofobisk futurisme.
Og med deres aller nyeste album, Black Will, tar de steget enda lenger og har jammen greid å snekre sammen et heidundrende fiffig album. Jeg er i hvertfall solgt nok engang.

Vil anbefale dette bandet for de som liker band som Hocico, Suicide Commando, Grendel etc. Og for de som synes at nevnte band er et stort digert gjesp, vil jeg absolutt anbefale å sjekke ut Siva Six da disse tilfører intelligens og noe nytt og virkelig viser hvordan denne genren skal fremføres.

Siva Six på MySpace