Har til nå ikke klart å skape den lyden jeg ønsker. (Trenger jeg annet utstyr)

Kjøpte for en måned siden min første synth (Access Virus TI).

Har siden den tid skrudd, trykket og kost meg, men jeg har til nå ikke klart å skape den lyden jeg ønsker.
Trenger jeg kanskje noe annet utstyr enn bare synth’n og i tilfelle hva?

Lyden jeg jakter på er: Den dype ”bassen/romlingen” i bakgrunnen.

Url: http://www.dj-charlie.com/annet/love%20this%20sound.mp3

<em>Bariuz</em> sitt bilete

neida

Skru mer! Det der kan du nok få til med en Virus. 24db filter, detune, resonans. Prøv deg frem med forskjellige waveforms.


Har desverre liten peil, men

Har desverre liten peil, men hva mener du med: "24db filter, detune og resonans"


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

RTFM

Akkurat når det kommer til å skru lyder på en synth, kan jeg anbefale å lese litt i manualen som følger med. Det er VELDIG kjekt å få med seg det grunnleggende om waveforms, algoritmer, etc. Access er flinke til å forklare det på en lett tilgjengelig måte, og det hjelper deg godt på vei til å skru de lydene du ønsker.. MYE fortere enn ved "random tweaking".


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Ute etter spesifikke lyder?

Meld deg på brukerforumet her:
http://www.sunesha.nu/virusforum/

Her finner du de mest ihuga "Virus-nerdene" - og legger du ut lydklippet med synthen du vil simulere tar det ikke lange tida før noen kommer opp med settingene du trenger. Antakeligvis poster de patchen - så du enkelt kan laste den inn på synthen din - og vips... så har du lyden i soundsettet ditt. :-D


Jøss... Mange takk!!!

Jøss...

Mange takk!!!


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Psycobat er min helt også

Psycobat er min helt også :)
*kline på*

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


forum

...eller www.virusti.com, er medlem av begge :-)


Ja.. Da har jeg fått min

Ja.. Da har jeg fått min første komentar, men hva mener han med dette?

"Sounds like a mixture of pwm and saw run thru a 4pole lowpass filter and then thru a bit reduction device\plugin"

pwm og saw: Er dette toner som jeg finner på min Virus?
4pole lowpass filter: Betyr det 4 kanalers compressor?
f.eks: http://www.procom.no/infoShop/isProductDisplayer.php/details/22940
reduction device\plugin: Dette sier meg desverre lite.

Unnskyld for alle de spørsmålene min, men en ting er jeg helt sikker på: Jeg har mye å lære.


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Alt er nok i Virusen din...

SAW er en bølge som, ja, ser ut som et sagblad hvis du tegner den ned i et diagram. Har du det på Virusen din? Jepps.

Synthen din har oscillatorer som genererer bølgeformer. På den kan du velge hva slags bølger du vil ha - hvorav en er SAW. Virusen har også en veldig "slem" HyperSaw du kan bruke her. Dette blir grunntonen i lyden du skal lage. Du tweaker den ved å justere Density og Spread.

PWM er Pulse Width Modulation. Har Virusen din dette? Jepps.
En annen bølgeform oscillatorene på Virusen kan generere er Pulse. Pulse er en jevn, syklisk bølge som gir den variasjonen du hører fra bassen i sampelet ditt. Ved å variere Pulse Width kan du få akkurat den bølgen du ønsker.

Et lowpass-filter filtrerer bort de frekvensene du ikke ønsker. Ved å fjerne høye frekvenser vil du sitte igjen med de lave, ganske logisk... og du er nede i bassfrekvensene du er ute etter.

Bit Reduction Device har du neppe på Virusen. Er usikker på hvorfor han anbefaler akkurat det, men i praksis vil jo dette kunne gi deg litt grovere, billigere lyd. Nå kjenner jeg ikke så veldig godt til Virus TI, men siden du kan kjøre den som en VSTi i sequenceren din, kan du garantert legge effekter på den - som inserts i mixeren. Du kan jo prøve å stappe inn et "bit reduction filter" der, om du har et.


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Hvis du kan bruke VST

Hvis du kan bruke VST Plugins for PC i noe program, så er Chrissy plugins'n jeg har lagt ut link til verdt å sjekke ut.

Morsom sak

Blir vel heller ikke overrasket over om siste generasjon Virus har noe tilsvarende innebygget, på papiret er det en av de råeste synthene som kan kjøpes for penger idag.

Klart står du fast så kan vi alltids bytte i en Roland XP-30 fullt utbygget med 3 sample kort innebygget og 2 ettermontert - 2044 lyder tilsammans ;-)

Why do birds suddenly appear ?


Bit reducer

Finnes ja,
1.klikk på EDIT-knappen under DISTORTION i EFFECTS delen nederst til venstre
2.Skru på "VALUE 1" potmeteret til du ser "Bit Reducer" i displayet
3.Skru på "VALUE 3" for redusering.

(måtte finne det selv også, det er så mye å lære på denne synthen :-)


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Kjøper den av deg..

2 kroner og en pæreis. Har veldig lyst på en TI ja. hehe


<em>TV Noise</em> sitt bilete

En bit reducer gjør at

En bit reducer gjør at lydene låter mer som de gamle samplerne eller tidlige hjemme data maskiner som C64.

Får ett rimelig nekro lydbilde hvis man tynner den for langt. Enkelte robot aktige stemmer kan også lages på denne måten.

Why do birds suddenly appear ?


En helt annen ting, testet

En helt annen ting, testet "TAP" knappen på Virusen, 4 trykk og den er i takt med Syntetisk FM99,3 musikken, coolt


<em>sunjammer</em> sitt bilete

Hm

dyp lavpass + høyfrekvens lfo med lav amplitude på en dyp akkord er en grei approx om du bruker rene waves uten masse delay og crap på, f.eks en saw og en square oppå hverandre hvor sawen ligger lavest.
Den bassen der er så klassisk at jeg kan vedde på at de kara som lagde den låta der brukt en preset eller en sample. Første gang jeg hørte den var vel i oldschool jungle rundt firrognitti :P

Tror kanskje noe du gjør feil er å tenke for stort, det er en veldig enkel lyd. Lett å overkomplisere når man progger synth.


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.