Nice!

Vel, jeg personlig er veldig fornøyd. Jeg var dårlig på fredag så jeg gikk glipp av alt da, men Lørdag ble veldig bra, mest av alt takket være Tetsuo (som har blitt jævla mye bedre siden sist jeg så han, fy faen hvem lærte den karen å synge, nice) og Slagsmålsklubben (som KREVER respekt. De kara har mer energi enn samtlige på hele festivalen tilsammen). Oslo synth band var femti ganger bedre enn Suicide Commando, noe som er ganske kjipt å tenke på. SC har virkelig mye å lære når det kommer til live opptreden, hva faen var de greiene med bilde-av-kis-som-har-blåst-av-seg-huet-som-del-av-liveshowet. Som en som har slitt vanvittig mye med selvmordstankeganger i fortiden er det pisset de lirer av seg på scenen (og i brorparten av låtene på de nyere skivene deres) utrolig infantilt. Dessuten har de -200 karisma på scenen. Fullstendig downer.

All in all, jeg syns det var fetere i år enn i fjor. Skal så lite til for å lage gøy av noe som kunne vært kjedelig, og slagsmålsklubben var nesten ekstatisk morsomt.

Tusen takk :D

<em>VAngst</em> sitt bilete

Woah!!!Tetsuo!!!!Han starta

Woah!!!Tetsuo!!!!Han starta just når jeg kom in døra på lørda´n.Han la lista høyt ,og SMK fulgte på og hjalp villig til på humøret mitt og arti-øret.Denne gangen var det riktig festlig med festival.Jeg storkoste meg!Fredag var chedeli.Lørdag var arti!!!Enig med jammer-dude ang SC.Musikken gjør seg en smule bedre på cd kansje?Det vet jeg ikke,for er ingen stor fan.Kiis som løper rundt i polo-trøye og hveser med halvsuspekte,platte bilder utgjør et utdatert og særs lite inspirerende ensemble(merkelig med disse gamlegutta som skyter illusjonen i foten,husker VNV for noen år siden..).Men det gjorde ikke noe.De sto ikke øverst på min liste,læll. Derimot så leverte andre så det holdt!!
Tetsuo for president!

We want another curator


<em>KlingKlang</em> sitt bilete

Festivalrefleksjoner...

Fillern, fikk ikke med meg Tetsuo da :( Ellers er jeg enig. Litt tamt på fredag, men veldig bra på lørdag. Slagsmålsklubben var festivalens vinnere etter min mening. Håper disse gutta (og Cue to recall) er på plass igjen neste år også. Synes Suicide commando var okej, selv om litt mer variasjon ikke hadde skadet. Totalt sett veldig fornøyd ja.

M


<em>elektronika</em> sitt bilete

Jeg var stort sett fornøyd

Jeg var stort sett fornøyd med musikken, selv om fokuset mitt åpenbart lå på å ta bilder :-D

Håper arrangørene solgte nok billetter, for jeg vil tilbake neste år!

Ang. Tetsuo så kommer han med 12-tommer i januar: hold øynene åpne.

Status mandag morgen: Fremdeles litt stiv i nakke og rygg etter at jeg må ha sovet forferdelig skjevt natt til søndag. 1 t-skjorte og noen CD'er rikere. Lommeboken er nesten tom.

Sto forresten og var litt bitter for at jeg ikke fikk intervjuet Suicide Commando, for jeg lurer litt på hve greia deres med selvmord er. Liker musikken, men tar meg selv i å lure på om de lefler med et alvorlig tema fordi de ikke har noe annet tøft å synge om, eller om det faktisk er en dypere mening med det hele.(En dypere mening forhindrer dessverre ikke alltid platte tekster).
---

"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak


<em>Baetylos</em> sitt bilete

*stående ovasjon*

Jeg vil gi en applaus til OSF-gjengen for meget vellykket og strålende gjennomført festival.
Koste meg glugg ihjel begge dager.
Syntes kanskje det var litt for høy lyd under Mortiis, noe som forårsaket uryddig lydbilde og feedback. Synd, for de virkelig leverte varene.
Den store overraskelsen var Tetsuo. Satan for en oppvisning!
Og jeg har vel aldri blitt underholdt så mye som under Slagsmålsklubben, priceless!
In Vein og Cue to Recall blir bare bedre og bedre og var begge glitrende denne helgen.

Jeg er en blid mann! Tusen takk OSF for en knakende fet helg :D

--
When we have eachother we have everything


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Er vel stort sett enig med

Er vel stort sett enig med Vidar her, In vein og Cue to recall blir bare bedre og bedre. Skuffelsen min var vel Z prochek og Mortis (uff for en lyd han hadde). Ellers har jeg krafitg vondt i nakke og kropp enu etter man danset/rocket/headbanget HARDT til OSB. Slagsmålsklubben var også mye bedre en forventet, hadde bare Erlend Øie vært så kul? Jeg hadde kanskje litt for høye forventinger til Conetik som dessverre ikke ble innfrid, men det var ikke dårlig bevares, det samme kan vel sies om SC. Ellers gruer jeg meg til å se bilder, for havnet veldig på tur lørdag.
Bare å ta av seg hatten for Osf styret for en flott festival, det eneste jeg savnet var et sted på fredag å komme seg litt bort fra scenen, et loungeområde eller noe, men det er egentlig bare flispikkeri.

Bongo fra Kongo,- Thorbjørn Jagland


<em>Tollef</em> sitt bilete

Fantastisk

Jeg må si meg enig i at Tetsuo var tøft. Han hadde ikke de beste låtene, men mannen var tøff som juling på scenen. Synd jeg bare fikk slutten av konserten. Slagsmålsklubben var überkul nerdehevn. At det faktisk fantes folk som ikke likte det her er meg helt uforståelig. Oslo synthband var bedre en de pleide, og det sier mye. På tross av de overnevnte konsertene var det likevel In Vein som var best for meg. Bandet har fortsatt en del å hente når det gjelder det visuelle, men hvem bryr seg når de lirer av seg så glitrende, fengende melodier.


<em>Nikko</em> sitt bilete

Gøy!!!

Moro, moro, moro!
Hadde en fin lørdag kveld. Gøy å treffe kjentfolk og hygge seg med ymse musikk. Tetsuo syntes jeg var mer tøft enn bra. Han hadde en flott energi på scenen, men spør du meg, burde mannen finne seg en vokalist. Helhjertet innsats, men ikke veldig bra vokal. Men for all del, kanskje mannen bare trenger sangtimer? SMK regjerte. De var både morsomme, energiske og bra. Og denne gangen var jeg mindre drita enn da jeg så dem på Arvika og kunne se at de _var_ bra. Run Level Zero og Suicide Commando skuffet meg noe. Begge banda har mye å lære om scenenærvær og kontakt med publikum. Og vokalisten i RLZ var kveldens verste i forhold til mine forventninger. Ble skuffet over at han var så dårlig til å synge live. SC var gøy fordi det var SC, ikke pga opptreden eller utstråling. Null karisma. Jeg lukket stor sett øynene og hoppet og da var det dritbra!
Best av alt var OSF. Bedre enn noensinne. Ikke bare er de morsomme, hadde kveldens beste merchandising-stunt og leverte et glimrende show, men låtmessig ligger de langt over gjennomsnittet. Når jeg blir millionær, booker jeg dere til å spille i stuen min, Tarjei og Jomar! Og så tar vi en skikkelig fylla etterpå.
---
You may have noticed that I'm not all there myself.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

OSB

Pleier vel å spille for non øl og en bedre veggismiddag.
Ellers er de bra a capella på trampoline.

Reality TV is killing me


<em>BlackLightDistrict</em> sitt bilete

non øl og en bedre veggismiddag

ja, vi er nok ikke så flinke til å være primadonnaer, men neste gang skal vi be pent om et par kebaber også.
A capella på trampoline var jo artig å gjøre, men det var et par hakk hvassere å
se en sal full av glade folk:)
GØY var det!

Thank you Stockholm!

Edit: dette var et bitchy innlegg, innser jeg nå godt over et år senere. Unnskyld hvis det støtte noen. Peace out:-)


<em>Tollef</em> sitt bilete

Det glemte jeg i farten

All ære til osf for å ha fikset en virkelig fet festival. Denne gangen fungerte fabrikken glimrende som lokale, det var godt med folk, stemningen var upåklagelig og musikken var god. Takk, takk og takk.


<em>Loulou</em> sitt bilete

Det gjorde visst eg og

Veldig fin festival, veldig bra musikk, veldig mangel på lounge. Kanskje de kan fikse lounge i kjellaren til neste år?


<em>Loulou</em> sitt bilete

Tetsuo...

...hadde den låta eg likte absolutt best på OSF-skiva, so eg sørga for å kome tidsnok på laurdag for å få med meg den konserten. O lukke! Berre slått av Slagsmålsklubben som er den mest fantastiske og energirike gjengen eg har sett på ei scene nokonsinne. Eg er forelska i dei alle saman på ein gong. Brukte dei aller aller siste pengane mine på SMK-stasj. Stakkars fattige meg.


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Særdeles vellykket festival

Dette var virkelig saker. Imponert over gjennomføringen - utad virket det helt knirkefritt. Proff gjennomføring! Mange bra band - der Cue to Recall ble årets overraskelse for meg. Makan til fingerføring på synthen har jeg aldri sett live... nær magisk å se Bernd spille! Suicide Commando var tamt, men akk så deilig å høre låtene live allikevel. SMK var som en overdose Red Bull... og de burde nesten bytte navn til Propellerheads! Makan til live-energi har man vel aldri sett? Suverent. Kan nevne flere... men konklusjonen er at dette var en knakende flott festival.

Eneste spenningsmomentet nå er... hvordan gikk det økonomisk?


<em>elektronika</em> sitt bilete

Men kan man egentlig stole

Men kan man egentlig stole på vurderingen din av festivalen etter å ha lest den fine bloggen om din nye sofa?

---

"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Hehe

Nei, du har et poeng der.


<em>SIRI</em> sitt bilete

ENIG

Ingen tvil om at Slagsmålsklubben har noe å lære bort, det var min høydare. Enig i de som sier lørdagen var best, og OSB var jo også humørspredere (fredagens Lights of Euphoria, herregud det var så dårlig at jeg egentlig ikke burde nevne det. Dårlige medleys av andres gamle hits og uengasjerte forsøk på skamløst publikumsfrieri "you are the best. Muchs better than Germany.") Skjønner at jeg skulle fått med meg Tetsuo. Mortiis var det sikreste kortet mitt på forhånd, men det kom seg ikke før halvspilt sett med dårlig lyd. Men når dét var på plass, fysøren så bra.

Synes å huske at jeg syns SC var såpass traust at jeg stakk en tur på Blå istedenfor. Altialt en meget vellykka festival, og bedre stemning og musikk enn de to siste åra.

Når SMK skøyt gullfuglen, skjønner vi vel hva som skal til: Ærlige folk som ikke er redde for å vise fram det de driver med.


<em>sunjammer</em> sitt bilete

SMK har bonusen å være 6

SMK har bonusen å være 6 kamerater. Hvor mange av oss har *en* kamerat vi føler oss 100% på samme bølgelengde med? Når det kommer til musikk, og særlig musikk med en så bevisst filosofi som SMK har, så tror jeg flere kokker bare er strålende.

Og igjen. 6 karer som FUNKER sammen? What the hell? Sånt er fullstendig abnormalt, særlig innen elektronika. De kommer til å nå dritlangt om de holder på som de gjør.


<em>SIRI</em> sitt bilete

6 - 4 - 5 - 2

har sett det med Oslo Athletico inkludert Trulz & Robin (=4) - og med Pluxus (=5) også. Og Röyksopp. De er bare to.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Vel blåst!

Nok en vellykket festival for min del, og jeg syntes billettprisen var helt ok, jeg!
Savnet kanskje litt fler uoppdagede band, men til gjengjeld var kvaliteten på de tre nykommerne overraskende høy. Min høydare var Tetsuo! Mer baller enn vett, og slikt kan jeg like! Hadde han jobbet på SATS, hadde jeg faen meg begynt å trene!

Reality TV is killing me


<em>sunjammer</em> sitt bilete

Strengt talt er ikke Tetsuo

Strengt talt er ikke Tetsuo en nykommer. Han har vært skrekkelig aktiv i en årrekke. Karen spiller med Wolfgang Flur i desember f.eks. Tror egentlig ikke det var noen ordentlige nykommere i år.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Som bandkonsept

var han i alle fall ny for meg. And my all time favourite! Og det er vel det som teller?

Reality TV is killing me


<em>sunjammer</em> sitt bilete

Du skal være glad du slapp

Du skal være glad du slapp hun jenta som har sunget for han til tider. Makan til helvete på scenen tror jeg du må lete lenge etter. Alene er han alldeles strålende, utrolig dynamikk i stemmen og. Helt uenig med de som syns han er en dårlig vokalist. Han stråler på samme måte som Bowie stråler; han bruker det han har og prøver ikke å stappe seg selv inn i et eller annet format for å tilfredsstille andre. Når han dro den "She said; you must be a star" linja måtte jeg bare måpe. 9 av 10 vokalister kan bare drømme om den evnen. Jeg er dønn misunnelig selv.


<em>Loulou</em> sitt bilete

Må stemme i her

Eg syntest Tetsuo var heilt fantastisk flink til å synge. Og at han traff tonen med delvis skrikesynging er rett og slett imponerande. Og so har eg aldri sett nokon vera so utruleg aktiv og bruke so mykje energi på scena utan nokongong å flytte på føtene. Det var fuckings utruleg.


<em>Divabolica</em> sitt bilete

jupp

Han ga faan og han ga alt.
Baller har han!
*helt*

Reality TV is killing me


<em>optimusprime</em> sitt bilete

Ser noen driver å klager

Ser noen driver å klager bittelitt på sucide commando og et par andres publikumstekke her.. Personlig vil jeg klage litt mer på selve publikum, hva er det med folk som står HEEEELT foran på suicide commando, holder tett rundt dama, og kjefter på alle som hopper borti dem... små mennesker(ikke fysisk ment) Syns generelt det er litt mye stå-og-se-kul-ut-selv-om-et-av-favorittbanda-mine-står-på-scena-attityd, eller begynner folk rett og slett å bli gamle? Nå så jeg ikke OSB,men hørte folk tok av der hvertfall.. For en ex-svartmetaller som undertegnede syns jeg det er litt skuffende å ikke gå ut fra fabrikken med blåmerker og åpne sår...(brillene mine blei føkka da, men det er min egen skyld når man har fjorten halve innafor...) Så, HVEM blir med på poge-trening på bodylove til lørdag, I challenge thee:-)

I am Lucy Liu! Give me your spines!


<em>Electro</em> sitt bilete

Enig om publikum

Vi har beklageligvis et forferdelig passivt publikum av lyttere fremfor deltagere her til lands. Småklager fra noen av bandene begge dagene i utallige barkøer var ikke å se bort fra vedrørende dette til tider halv-pinlige fenomenet...

Enkelte ganger tok det til og med noen lange sekunder etter låter var ferdige før publikum i det hele tatt gadd reagere! Skjerp dere!!

Suicide Commando var - som alltid - herlig!

::Electro::


<em>irma vep</em> sitt bilete

Hmmm...

tror det er delte meninger her. Andre band (internasjonale sådanne) skryter ofte av norsk publikum fordi de faktisk lytter og er interessert i musikken som framføres, fram for det publikummet som kun er opptatt av seg selv og sin trang til oppmerksomhet. Det er jo tross alt på scenen det skjer, eller? Selv liker jeg å lytte til musikken, men jeg kan også bevege meg til den, OG jeg kan stå sammen med min kjære uten å forbanne folk som skubber borti. Bare så det er sagt!

"Unpredictable like the sun. And the rainfall"


<em>sunjammer</em> sitt bilete

Jeg har vært på nok

Jeg har vært på nok konserter til å si det motsatte. Passivitet kommer man over om det er noe å være gira på. OSB drar igang publikum og får noe ut av det. SMK drar igang publikum og får noe ut av det, rett og slett fordi de involverer. Tetsuo sleit fordi han spilte tidlig, og litt fordi han er vant med et klubb-publikum som har et utgangspunkt i å være aktive. Dette har jeg opplevd selv også; helt annerledes å spille for et publik som er keen på å hoppe og bakse enn det er å spille for noen som i utgangspunktet kanskje ikke er helt klare over hvem du er og hva du driver med. Et festival-publikum er ikke et publikum som nødvendigvis kom for å se akkurat deg, og om du skal appelere bredt må du prostituere deg til en viss grad. Har du ikke skills på det området sliter du, og sorry, men SC har mindre karisma enn en gammel kokt wienerpølse; Det er vanskelig å involvere seg i noen som åpenbart gir en stor ullsokk i hvorvidt du liker det eller ikke.

Fantastisk på CD, svært skuffende in corpus.

Igjen.
Band som syter over publikumsengasjement på en festival der de deler scene med 14 andre band trenger å jekke seg ned kraftig mange hakk. Makan på crap entertainer-attityd.


<em>elektronika</em> sitt bilete

LoE og publikum

LoE skrøt fælt av Oslopublikummet og mente det var mer liv her enn de var vant til i Tyskland. Og så var de imponert over at noen i det hele tatt kunne noen av tekstene deres.

Er også enig i at hvis man ønker å stå først på konserter, så må man tåle dulting.

---

"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak


<em>Divabolica</em> sitt bilete

Tetsuo

Personlig hoppet jeg så puppene skvatt!

Reality TV is killing me


<em>optimusprime</em> sitt bilete

Man kan da tekstene til LoE,

Man kan da tekstene til LoE, barnelærdom:-) Men fair enough om man ikke har noe forhold til de glade gutter og piker som står på scenen, men SC har vel de fleste et forhold til... Og syns ikke Johan var så dårlig på scena som noen mener, han inkluderte publikum i konserten sin som bare pokkern han(jeg sto ihvertfall og gaula "HELLRAISER" oppi trynet på han når han hoppa nedi oss på gølvet) Nå har vel heller aldri tekstene til SC vært hovedgrunnen til at man hører på dem(han), men et band som har to(evt tre om man tolker vidt) låter som omhandler nekrofili, så har de min evige respekt....:-)

I am Lucy Liu! Give me your spines!


<em>Scythe</em> sitt bilete

Vorspiel

Jeg glemte jo å fortelle om det fantastiske vorspielet jeg hadde på fredag! Enkelte har sikkert fått med seg at jeg jobber som vikar på SFO fra tid til annen. Så også på fredag, og jeg tenkte "Helvete, hvorfor ikke dra med festival CDen og noe annen synthmusikk og kjøre i gang disco?" Som tenkt, så gjort, og jeg koblet opp anlegget og smalt i gang. Og HER snakker vi om publikum som virkelig tok helt av! Disse gir jo fullstendig faen i hva folk som ser dem tenker, det eneste de vil er å riste løs og ha det gøy. Skikkelig gøy. Og Suicide Commando fikk virkelig 5- og 6-åringene til å gå i spinn! (Tidlig krøkes osv.)

Så dersom det skulle skorte på publikumsaktivitet til neste år og dere senker aldersgrensen til fem år...

-
Ja til terrorcore! Gratis grisebank til alle!


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.