Access Virus TI

Noen som veit hvor man kan teste denne synthen?? Har så ukristelig lyst på en, men er nødt til å prøve den så jeg kan sikle litt lenger på den.

<em>TV Noise</em> sitt bilete

Er denne kommet ut for salg

Er denne kommet ut for salg ennå ?

Ser jævla rått ut på papiret, og har hørt lydene fra forgjengerne.

Why do birds suddenly appear ?


<em>Bariuz</em> sitt bilete

Virus TI

Ja den er ute for salg. Har vært det siden før sommeren, tror jeg. Kan kjøpe den på www.procom.no

Men altså jeg må prøve den! Ingen butikker som har den til utstilling eller?


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Ring Procom og hør om de har den inne...

Tviler på at de har det, for salget av hardware-synther har stupt de siste årene. Butikkene er redde for å brenne inne med dyre synth, kun for å selge dem "demobrukt" noen måneder senere.

Men ring Procom og hør. Robert, som driver Procom, er en veldig hyggelig og imøtekommende fyr. Har han en inne, eller kan han låne en av leverandøren, så gjør han det helt sikkert for deg.


Har bestilt meg en fra Procom

Har bestilt meg en fra Procom.
Skulle hatt den for en uke siden, men har ikke fått den enda... Venter i spenning nå.

Når jeg har testen den, kan jeg fortelle hva jeg synes.
Det gir kanskje ingen mening for deg, for jeg har aldri tidliger spilt eller eid en synth.

Driver som DJ og har blitt bitt av bassillen av å produsere egene låter. Håper Access Virus TI vil være et godt valg.


Bestilte den siste som var

Bestilte den siste som var igjen i Norge, en "polar"-versjon og fikk den nesten for noen uker siden, men det var en feil på den, lot seg ikke "starte" :-(.

Hørte idag at neste trailer-lass med viruser er på vei ifra Tyskland, så får håpe at vi som venter på en får en snart.

Vurderte og kjøpe en Minimoog Voyager isteden, men ...nei får være tålmodig nå :-)


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Sørg for å patche den umiddelbart

Virus-forumene renner over av folk som har klaget på TIene sine. Nær umulig å få til et skikkelig oppsett på dem, og masse sync-problemer mot midi-sequencere. Dette skal være fikset i maintenance patch 1.05.

Så oppdater så fort du får den - så slipper du endel unødvendig irritasjon. :-)


virusti.com

...og på grunn av alle klagene på virusti.com så skulle man tro Access har betalt admin der å legge ned siden en stund :-o

Tok vist feil er vist oppe igjen nå, det er bra! :-)

---
Waiting for the Access Virus Ti pølar


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Shit in Shit out

Spør meg om problemer - har en Yamaha 01x og sammen med Cubase SX 3 3.1 så begynner dette omsider å fungere etter 2 fucking år.

Why do birds suddenly appear ?


Må si meg fornøyd etter 1

Må si meg fornøyd etter 1 måneds bruk, men litt koplisert for en bruker som aldri har rørt en synth før.
Har ikke helt funnet de lydene jeg ønsket meg enda men...
Kan hende jeg er avhengi av annet utstyr også, for å få dette til
(har en egen tråd om dette, så hjelp meg gjerne)

Url: http://synth.no/node/2757


virus synth

Er kjempefornøyd med den jeg også, og den har den beste software styringa ever jeg har hatt som følger med en synth, her har Roland og Yamaha mye å lære!, alt fungerer, bortsett ifra noen små sync problemmer mot cubase.

(Why do birds suddenly disappear ?...because I'm playing a Virus Ti)


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Vel

Ikke det at jeg har testet siste generasjon Virus, men Studio Connection som Yamaha kjører på siste duppedittene og som nå er integrert i Cubase (Yamaha kjøpte tidligere iår opp Steinberg...) er pretty close to genius. Dumper lyder mellom hverandre, lagrer oppsett og kan feks finne lyder, endre effekter, redigere lyder i sanntid fra PC skjerm istedet for å sitte å knote på ett møkk lite display (Yamaha Motif ES Rack). Men etter hva jeg har lest så integreres vel siste Virus som en plugins uten å stjele CPU og det er egentlig også ganske tøft.

Why do birds suddenly appear ?


Orginale Motif8 og Roland

Orginale Motif8 og Roland Fantom softwaren er skikkelig dårlig laget, orker ikke å bruke de, synd at Studio Connection ikke fungerer på den orginale Motif serien :-(.

Men Virus softwaren derimot, ikke bare fungerer det proft, men det ser tøft ut også, og det er jo det viktigste...vel


Hmm

Har veldig lyst å slå til å kjøpe meg en selv men har mine tvil etter å ha lest om diverse problemer på diverse fora. Blant annet problemer med å synce Arpene til midi og problemer med sync når man bruker Virus control og analoge utganger.

Hva sier dere som har kjøpt allerede, fortsatt fornøyde eller har det dukket opp problemer ?


Fortsatt problemer med sync

Fortsatt problemer med sync desverre, syncing av arpene er blitt bedre, men det verste er at forsinkelsen fra man spiller på tangentene til lyden faktisk kommer kan være opptil 1 sekkund (!!!), da er det bare å restarte Cubase :-(. Spennende å se hva oppgradering som kommer nå i februar(1.1) gjør med disse problemene. Men er ellers lydene knallbra :-)

(Noen gode gamle Oberheim synther tilsalgs i Sverige: http://www.jam.se/vintage.html)


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Skjer dette når du spiller

Skjer dette når du spiller via MIDI, eller er dette når man bruker VST plugins ?

Rart at midi som har fungert i over 15 år nå plutselig begynner å slite. Har hatt samme problemet selv, at når jeg spiller så ser man til og med på skjermen at notene legger seg for tidlig eller for sent. Fant ett innlegg og løsning på dette, det finnes ett midiportfilter man kan flytte over i system mappa som gjorde at den bruker "annen" type midiporter og siden det så har ting fungert her.

Why do birds suddenly appear ?


Kun via USB mot Cubase, og

Kun via USB mot Cubase, og forsinkelsen kommer oftest når Cubase er i "Loop" og blir verre og verre når man skifter lyder på Virusen. Skal jo ha den "beste" usb midi-boksen for Cubase en "Steinberg Midex-8 (utviklet av Access)", men har altid hatt samme problem som deg med at innspilte midi spor legger seg feil og må derfor flyttes etterpå, men dette gjelder ikke bare for virusen. Som en ren Live Synth fungerer Virusen som den skal, det er det at all lyd og mididata skal overføres på en USB kabel de har problemer med, men som nevnt håper en del ting blir rettet på i den kommende oppdateringen. Har du noe mer data på det midiportfilter du nevner?


<em>TV Noise</em> sitt bilete

"midi port enabler"

Midiport filter:

http://www.nuendo.com/phpbb2/viewtopic.php?t=1046&highlight=ignore+midi+...

Innlegg nr 5

Evt forsøk å se i forumet til Steinberg (www.cubase.net) finnes noe om dette der også. Vær obs på at du må sannsynligvis "bytte" ut alle midi inn/out på alle sporene, greit å teste ut på 1-2 stk i første omgang og se om dette fikser ditt problem.

Selv om denne beskriver Nuendo så er det samme problemet i Cubase, er samme "motoren" i bunn på de programmene.

Why do birds suddenly appear ?


Takk, skal se på det når

Takk, skal se på det når jeg får roa meg ned igjen, det vil si når jeg ikke har noen prosjekter på gang, er på etterskudd med (kjedelig, vanlig)musikk til et lokalt amatør teater :-(.

Ser at "midiport filteret" fjerner emulerte midiporter, er ikke midiporter som går via USB slik som fra Motif-8, fantomXT, og virusen emulerte midiporter?...hmm , skal ihvertfall prøve :-)

--------------
Har egentlig sluttet å kjøpe Keyboard magazine, men kjøpte Januar nummeret idag fordi det inneholder en Access Virus Ti artikkel test, så finner jeg ut at samme artikkel finnes gratis på nettsidene til Keyboard..hmmmm, bortkasta penger :-o http://www.keyboardmag.com/story.asp?sectioncode=30&storycode=12646


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.