Album som vokser!

Har hørt på Playing the Angel et par tre fire ganger nå... og det har begynt å vokse. Noe sinnsykt! Her er det opptil flere klassikere - i mine ører iallefall. :-) *gledessnufs*

<em>TV Noise</em> sitt bilete

Fy faen å jeg gleder meg

Fy faen å jeg gleder meg til å kunne sette på 5.1 SACD utgaven av denne, slå av lyset og lene meg tilbake i en av de overprisa design skinn stolene mine.

Why do birds suddenly appear ?


<em>Happiest</em> sitt bilete

Er lettet nå, har hørt

Er lettet nå, har hørt Playing the Angel bare et par ganger, men dette er en høydare! Må innrømme at jeg var spent siden Exciter ikke ble spilt hull i... Veldig glad nå! :-D


<em>Larsebass</em> sitt bilete

*klappe på fiiine platen*

*klappe på fiiine platen*


<em>teppemann</em> sitt bilete

første runde her nå

akkurat kommet hjem og fått putta skiva i spilleren. so far so good :)


<em>thejnmgns</em> sitt bilete

enig!

Enig med overnevnte her.. dette lover bedre og bedre for hver gjennomlytt.. "A Pain That I'm Used To" slo et sonisk knockout på mine ører her.. hoho. Jeg tør nesten ikke si det, men... det er ting her som minner om Violator.


<em>YALLAMANN</em> sitt bilete

Konsertopplevelse

Etter å ha hørt albumet et par ganger nå, kan jeg ikke si annet en at JEG GLEDER MEG NOE SINNSYKT til konserten.


<em>devotee</em> sitt bilete

Mmm

For slenge meg med i hyllesten! Åjah.. Gleder meg hver dag til å komme hjem for å sette plata i maskinen. Det vokser ja. Man blir glad. Låtene til Gahan er slett ikke værst heller faktisk...bedre enn sologreiene! Var litt tvilsom til john-revelator-elevator-smooth-operator første gang men, vel kanskje :?
PTA treffer nervene mine noe som ikke Exciter gjorde iallefall

---

We are the Borg.
Lower your shields, and surrender your ship.
We will add your biological and technological
distinctiveness to our own.
Your culture will adapt to service ours.
Resistance is futile.


trofaste...

ser at jeg ikke er synkronisert med folket her, men...

jeg har vært en trofast dm-tilhenger siden midten av '80-tallet men nå begynner jeg faktisk å bli lei. har hørt gjennom plata noen ganger nå og med et par unntak husker jeg ingenting av den.

ja, man hører det er dm og ja, den har glimrende partier, men allikevel; den mangler jo melodier! har null trykk og null aggressivitet. for meg virker den som et langt gjesp.

er jeg virkelig alene om denne opplevelsen???

Jarle


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Nei, du er ikke alene.

Håkon Moslet er delvis enig med deg, men ikke helt.


<em>Devotional</em> sitt bilete

Til Jarle

Er du den Jarle vi kjenner så godt fra Åpen Post?


hehe

Nei, jeg er han nordlendingen i heisen...


<em>Oberkorn</em> sitt bilete

Englebarn

For en gang skyld er faktisk de fleste norske musikkanmelderne nokså positive til Depeche Mode. En oversikt over de viktigste anmeldelsene finnes på depechemode.no.

Death is everywhere
There are flies on the windscreen
For a start


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

PTA 5.1

JA! Det er vakkert! I PCM 24 bits og Dolby Digital 5.1 Surround :-) GOTTA LOVE IT!


<em>alice</em> sitt bilete

meget deilig plate ja...

meget deilig plate ja... gleder meg bare mere til konserten etter å ha hørt plata...


<em>Richard</em> sitt bilete

The world we live in,and life in general...

Som lojal fan og Depeche Mode supporter er man alltid litt "forsiktig" når man skal forholde seg til ett nytt album.
Bandet man har fulgt i over 20 år vil man alltid forsvare pga navnet og historien deres.
Men jeg har forsatt trøbbel med og få det nye albumet til og feste seg skikkelig.
Langt mellom høydepunktene,likevel det beste siden Violator,men det igjen betyr at de to siste har vært skuffende.
Det at bandet selger ut Spektrum på så kort tid bekrefter også at "vi" er lojale og dedikerte tilhengere.
Ingen hadde jo hørt albumet da konserten ble annonsert,og majoriteten av låtene der vil komme fra denne.
Uansett blir det sikkert fest og vi gleder oss,men den STORE begeistringen klarer jeg ikke lenger vise.
Kanskje har man blitt for gammel,hehe.
For meg vil alltid Depeche Mode`s beste album være "Black celebration" og "Music for the masses",det var ren magi og bringer minner:-)
Har forøvrig 2 ståplassbilleter jeg ønsker og bytte til sitteplasser om noen vil ?
(en 36 år gammel mann trives bedre på avtstand i stol) :-)


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Ja, disse 36-årige mennene

Ja, disse 36-årige mennene. Pyser er de! Sitte på DM-konsert? Nei, jeg får vel hoppe rundt i ståplassområdet mens jeg fortsatt orker.

hilsen mann 37 : bill.mrk. liker ikke turer i skog og mark


<em>Richard</em> sitt bilete

Hopp Psycobat Hopp

Jeg skal passe på deg fra oven,har med førstehjelps-pute og hjertestarter:-)

"There is a sun shining in the sky
but thats not reason why
i`m feeling warm inside"


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Så snilt da

Nå ble jeg glad... kan jo hende jeg trenger litt 1st aid ja. Hjertet mitt er ikke så varmt og godt som det engang var.


<em>culthero</em> sitt bilete

Førsteplass på VG-lista!

Jøss, er ikke så ofte jeg hører på det som ligger på 1. plass på VG-lista, men jeg gjør visst det nå:
http://lista.vg.no/show_list.php?ListsOp=showWeek&listID=2&week=43&year=...


<em>elektronika</em> sitt bilete

og plass nr 7 også?

og plass nr 7 også? fniiis

---

"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak


<em>Richard</em> sitt bilete

Alternativt selger.

Endelig på topp,ja det er mange grunner til dette.
Først og fremst tror jeg "massene" lengter etter alternativ til den dritten som fyller listene i Europa om dagen.

Enten er det tonedøve silikon-injiserte blondiner som aldri har skrevet noe selv(annet enn tekstmeldinger til likesinnede)eller dopa,sløve neger-rappere som synger om gress og englestøv som herjer listene.(mye fordi 12 åringer syntes det er gøy med tekster som inneholder ord som Motherfucker,Shit og Fuck)

Gøy for oss som har fulgt de hele veien at Depeche topper listene,fin annerkjennelse til Basildon gutta som alltid har herjet "alternativ" og "Independent" listene.
Vi gleder oss til slutten av Februar og gleder oss over at en ny generasjon har oppdaget Depeche Mode.
De har holdt på så lenge at du kan sitte sammen med dine egne unger og digge musikken,hehe ikke dårlig.


<em>Henning</em> sitt bilete

Tror nok desverre ikke at en

Tror nok desverre ikke at en førsteplass på VG-lista betyr at så veldig mange flere har fått ørene opp for Depeche. Husk Exciter var på tredje plass, og Ultra på andre.
Min teori, er at det er akkurat de samme menneskene som kjøpte Ultra, som kjøpte Exciter som nå kjøpte "Playing the Angel"...

Faktumet er at Depeche har og har alltid hatt ekstremt troe fans. Det at de nå rykker opp til en første plass, behøver ikke bety at de har solgt noe særlig mer av denne plata enn av forrige. Det er bare alle de andre på lista som selger mye mindre...

Det skal nemlig ikke stort til for å komme inn på VG-lista nå om dagen. Når Boards of Canada går inn på 40. plass så er det neppe mer enn 200-300 plater det er snakk om. Det skal faktisk ikke så mye mer til.


<em>elektronika</em> sitt bilete

Du har nok rett, men la oss

Du har nok rett, men la oss late som om det ikke er tilfelle og glede oss over all den alternative musikken på VG-lista :-)

---

"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak


<em>Electro</em> sitt bilete

For ikke å utelukke...

plass #26 og #38 :-)
Eller, for pinlighetens uskyld, hva med #30 med sin utilgivelige up-fucking av Axel F!! :-(

::Electro::


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Men jøsses! Boards of Canada på VG-lista!

Boards of Canada har kommet seg inn på lista gitt. På sisteplass.. men allikevel! Det var også en gledelig overraskelse. :-D


<em>Electro</em> sitt bilete

Forrige skiva også...

Forrige skiva, "Geogaddi", var også på diverse kommerz-lister.
Virker som om enkelte up'n'rising anmeldere trykker "electronica" til sitt blodige hjerte, inkluderende IDM/Warp osv.

::Electro::


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.