Roma

Jeg har vært i Roma et par ganger før, men det er en stund sida. Nå ser det ut som en ny tur funkler i horisonten, så jeg prøver å huske litt: Det er fint å bo i Trastevre, vin bør drikkes til enhver lunsj, det fantes en goth-klubb som het Velvet og Colosseum er egentlig ganske stilig, tross alt. Men der stopper det.

Roma-tips anyone? Koselige vinbuler? Nam-nam spisesteder? Klubber? Kles- og platesjapper? Ting å se på?

Tips fra en erfaren

Tips fra en erfaren Romakjenner:

Besøk Diego (en av pionerene i goth arrangementer i Italia) på gothklubben Jungle, ved Testaccio, internettsiden er www.jungleclubroma.com

Ellers bør du se på nettsiden : www.erbadellastrega.it, hvor det er full oppdatering i hva som skjer i det gotiske miljøet i Italia.

Kles-sjapper kan du se langt etter.

Det finnes 3 store musikksjapper i de største handlegatene. Men jeg tror det er en alternativ sjappe et eller annet sted som heter Transmission eller noe sånt. Likner mye på Shadowland vissnok.

Du MÅ se Pantheon og Castel St Angelo (bør ses innenfra også). De to stedene er de kuleste i hele Roma i motseting til det folk sier vanligvis.


<em>adam</em> sitt bilete

Italiensk is er skikkelig goth :p

Det er en klubb i Roma som heter "Full Moon" (http://fullmoon.turn.to/) Jeg var innom der forrige sommer, har til og med medlemskortet ett eller annet sted :) Hun som driver klubben er en slags new-age wicca dame som med en gang hun fikk vite at vi var fra norge begynte å snakke om obskure norske band, og norrøn mytologi. Ganske underholdene. Foruten henne, var det ganske vanskelig å komme i kontakt med folk, og stedet er knøtt lite.

Mye viktiger er "ilgelato di san crispino"... sikle! (http://www.ilgelatodisancrispino.com/) Villbringebærisen er genial... sukk... God tur


<em>Lunifil</em> sitt bilete

Hoteller i Roma

Noen som har gode tips på hoteller i Roma som ligger i et litt aktivt område så man slipper å benytte seg av transport for å tasse ned på en helt ok pub og ta seg en øl eller noe? Andre tips til inntak av mat og drikke mottas også med stor takk. Jeg synes Roma er en vanskelig by...


<em>irma vep</em> sitt bilete

Vi bodde her:

http://www.villabassiroma.com/intro/intro.asp

Ligger i Trastevere. Massevis av spisesteder i relativt kort gåavstand.

"Unpredictable like the sun. And the rainfall"


Ikke spis på restaurantene

Ikke spis på restaurantene nær stazione Termini.. de lopper turistene for penger, samtidig som maten suger, og dessuten er det uhyggelig der. Trastevere har faktisk veldig bra pizzeria'er til en ganske ok pris! faen, nå begynner jeg å savne Roma....

Angående hoteller var det visst et som het Hotel Adriano som mine foreldre bodde på.. det er nok litt dyrt, men det er veldig koselig der.. og ligger ypperlig til i sentrum.. de billigste overnattingstedene er herberger nær Termini, men, igjen.. det er veldig uhyggelig der :)


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.