abort.no

I dag så jeg noe som skremte vettet av meg.
En stor kvit lastebil med abort.no skrevet med store sorte bokstaver på begge sider.
Og store fargebilder av aborterte fostre blåst opp i stort format.
Denne kjørte sakte gjennom bergens gater.
Jeg fikk vite at dette var en sak i nyhetene for en tid tilbake, da om slike biler i USA, og at en her ønsket å starte opp det samme i norge.
Dette er nå er realitet.
Jeg er RASENDE.
Har skrevet leserinnlegg og tipset aviser her i Bergen, så jeg håper saken blir tatt opp.
Dette er uakseptabel propaganda.
Oppfordrer alle til å ta kontakt med abort.no og si deres mening.
Det vil ikke stoppe de, men det å tie hjelper dick shit.

<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Så samme bilen da jeg

Så samme bilen da jeg besøkte de gamle i Hønefoss. Så den farter nok rundt en del, med mindre det er flere (grøss)

We`re trough being cool.-Devo


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Når var det ca? Om dette

Når var det ca?
Om dette har pågått en stund er det utrolig jeg ikke har fått det med meg.
Vet du om de hadde en stand?

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Helt i starten av august,

Helt i starten av august, men så ingen stand.
We`re trough being cool.-Devo


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

I ytringsfrihetens navn

I ytringsfrihetens navn mener jeg at dette ikke er "uakseptabel propaganda". De har lov å fremme sin sak, også med sjokkerende metoder. Det betyr selvsagt ikke at vi ikke skal protestere mot meningene til disse menneskene.


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Jeg vet ikke helt hva

Jeg vet ikke helt hva poenget med denne kommentaren er?
Når jeg sier "uakseptabel propaganda", så er det min _personlige_ mening.
Hva som er norsk lov er ikke tema.
Vi vet at det er ytringsfrihet i Norge.
Det jeg reagerer på er metodene som jeg _personlig_ finner usmakelige, respektløse og ikke minst skremmende med tanke på hvilke vei utviklingen går.
Jeg vil ikke ha amerikanske tilstander ved norske abortklinikker.
Og jeg sier ifra med den stemmen jeg har.

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Poenget er at _min_

Poenget er at _min_ personlige mening er at dette ikke er uakseptabel propaganda. Jeg er sterkt uenig i budskapet deres, men samtidig mener jeg at de skal ha rett til å hevde sine meninger på den måten de gjør det. Kanskje jeg misforstår hva du mener med begrepet "uakseptabel propaganda" - jeg tolket det slik at du mener denne ytringen ikke skal aksepteres og dermed forbys / hindres fysisk. Men jeg er selvsagt 100% enig i at man skal protestere mot det budskapet de sprer.


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Jeg vil aldri hindre noen

Jeg vil aldri hindre noen fysisk i å ytre sine meninger, på samme måte som jeg aldri vil la være å ytre min.
Det å protestere mot et budskap man er uenig i, kan føre til søkelys på tema som igjen kan føre til at handlinger/ytringer blir stanset/forandret.
Hva er ellers poenget med å protestere?
Jeg hadde ikke reagert på dette i det hele tatt om dette var en website jeg kom over, eller om jeg fikk en flyer på gata.
Budskapet er ikke nytt eller sjokkerende på meg, men det er metoden.

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Men da er vi jo enige.

Men da er vi jo enige.


<em>Nikko</em> sitt bilete

SÅ PROTESTER DA!!!

FOR FAEN!!! Ikke bare prat om ytringsfrihet og retten til å være ekkel, usaklig, usmakelig, motbydelig, vidrig og nedrig.
---
Nae king! Nae quin! Nae laird! Nae master! We willnae be fooled again! (The Nac Mac Feegle)


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Det hjelper neppe å

Det hjelper neppe å protestere akkurat her. Jeg kan vanskelig tenke meg at disse abortmotstanderne kommer og registrerer seg på synth.no og leser denne tråden i tilfelle det skulle være noe interessant informasjon her som de ikke hadde tenkt over, slik at de kan få en anledning til å forandre mening...

Med andre ord, jeg sparer protestkaloriene mine til å henvende meg der budskapet mitt faktisk har en sjanse til å bli lest av de det gjelder. Så får dere leve med ytringsfrihets-pisspreiket mitt her på synth.


<em>Nikko</em> sitt bilete

Så gjør det da.

Ikke bare sitt og snakk om det. Jeg var med i Domkirken en gang Pro Vita hadde et møte der. Vi spurte om å få tale aborttilhengernes sak og ble nektet. Men vi prøvde.
Og vi vet nå alle med all mulig tydelighet hva du mener om ytringsfrihet. Vi forstår deg. Du har uttrykt deg klart og tydelig. Både i denne debatten og andre. Jeg må innrømme at jeg synes denne måten å være ikke-kontroversiell er så politisk korrekt at den kjeder meg halvt ihjel.
---
Nae king! Nae quin! Nae laird! Nae master! We willnae be fooled again! (The Nac Mac Feegle)


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Hva vet du om hva jeg har

Hva vet du om hva jeg har protestert mot eller ikke, og hvem jeg har snakket med?

Kjed deg alt du vil over mine meninger. At jeg hevder de samme meningene i flere debatter ser jeg ikke noe stort problem med, det kalles å være konsekvent. Og jeg ser heller ikke noe problem med at akkurat denne kjepphesten kan oppfattes som politisk korrekt. Skal jeg endre mening bare for å stå fram som tøff og rebelsk?

Nei, denne debatten blir for dum. EOD.


<em>Mallpunk</em> sitt bilete

Sånn apropos: Det er vel

Sånn apropos: Det er vel ikke særlig kontroversielt i våre kretser å være motstander av Nessa m/venner? Jeg vil påstå det er langt mer kontroversielt å forsvare disse gubbenes rett til å provosere. Denne diskusjonen tyder i alle fall på det.


<em>henrik</em> sitt bilete

Rolig nå

Rolig nå, Nikko. Eira sier bare meningen sin, hun har ikke tråkket deg på tåa. Ingen vits i å gå til personangrep.


<em>Nikko</em> sitt bilete

Greit.

Jeg lar meg provosere, men det betyr ikke at jeg tar ting som personangrep. Jeg provoserer, men det betyr ikke at jeg går til personangrep. Folk sier og mener hva de vil. Deriblant jeg. Og når jeg er lei av noe, forbeholder jeg meg retten til å si det. Alle som kjenner meg vet hvordan jeg er, jeg blir engasjert og jeg går ikke stille i dørene. Det kan være like ubehagelig for meg som dere, men det er slik jeg er. Jeg tror du vet at jeg respekterer dine meninger, Eira, jeg gjør det, men det er ikke dermed sagt at jeg trenger å sitte og holde tann for tunge når jeg reagerer på ting. Om ikke folk vil tråkkes på tærne, så får de la være med å uttale seg.
Jeg slutter hermed diskusjonen for mitt vedkommende også.
---
Nae king! Nae quin! Nae laird! Nae master! We willnae be fooled again! (The Nac Mac Feegle)


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Jøje her har det skjedd

Jøje her har det skjedd ting ser jeg...
: "Oppfordrer alle til å ta kontakt med abort.no og si deres mening.Det vil ikke stoppe de, men det å tie hjelper dick shit"
Venner som var der og så det samme har gjort som meg, ringt og tipset aviser. Innlegg er skrevet, Aviser tipset, mail er sendt til abort.no. BT var ikke klar over dette i det hele tatt og takket for tips.
Man kan ikke gjøre mye, men man gjør det man kan.
Now....moving on :)

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Hvorfor er det bare menn på

Hvorfor er det bare menn på abortmotstander lista ?

En gjeng kuk skaller.

Why do birds suddenly appear ?


<em>Divabolica</em> sitt bilete

fordi KKK

Kinder, kirke undt köche. (ække sikker på staving her altså)
Vi skal stå barfodt på kjøkkenet, serru.
Ah. Valgåret er her, og Børre Knudsen, Ludvig Nessa & co har frie tøyler.
Herrrlig.
På en måte er det forsonende å se at han følger med i tiden, og har sluttet å sende kongen plastdukker innsmurt med ketchup i posten. Reality TV is killing me


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Æsj, jeg klarer ikke å

Æsj, jeg klarer ikke å holde meg unna en diskusjon.

Dette spørsmålet minner meg om en av mine favorittsaker fra Dagsavisen. Avisen kunne nemlig avsløre at en overhyppighet av tilhengerne av monarki var skeptiske til en kvinnelig tronfølger. Altså avslørte de at konservative mennesker hadde konservative holdninger!

Dette var nesten like morsomt som da en BBC-journalist skulle intervjue Jonni Hansen fra Danmarks Nasjonalsosialistiske Bevegelse, en organisasjon som kaller seg nazister, har Hitler som forbilde og bruker hakekorset. Journalisten ble dypt sjokkert og overrasket over at Hansen faktisk var nazist og sa nazistiske ting!

Kukskaller? Egentlig en veldig god oppsummering om hva jeg føler for dem. Herr TV-Støy har fått mye tyn for norsken sin her, det er på tide å gi ham litt ros for talegavene hans.

--------------
Jeg skal bli onkel!


<em>jokke</em> sitt bilete

foster i posten

Hei

Disse folka er helt sjuke , de har drevet å sent fosterdokker med blod i posten til jenter som har abotert. De er helt sjukt kvalme! La oss håpe de setter noe i halsen å blir død!

poteter er terorister og
hver 7ende røyk dreper deg
Husk det!


Ytringsfriheten er laget for sånne som Nessa

Nå har vi på papiret ikke ytringsfrihet her i landet. Den er begrenset av rasismelovgivning, ærekrenkelser og blasfemiparagrafer. Disse håndheves heldigvis svært slapt. Verre blir det når de nye rasismelovene trer i kraft fra nyttår.

Uansett. Ytringsfriheten er til nettopp for sånne som Nessa&Co. Ytringsfriheten er ikke til for at politisk korrekte, med aksepterte (og sneversynte) meninger, skal sole seg i hverandres glans. Den er der for at de vi hater også skal få si sin mening.

Jeg vil med dette si jeg støtter abortmotstandernes rett til å bruke disse virkemidlene. Jeg er imidlertid ikke enig med dem. Jeg ønsker riktignok en strengere abortlovgivning, men det disse gjør er å skjære av seg foten. De vil mest sannsynlig vekke harme mot sin egen sak.

I disse valgkamptider, med antirasistisk eggkasting, abortbilder og rompestunt er det viktig å huske en gammel franskmanns ord:

"Jeg hater det du sier, men er villig til å dø for at du skal ha rett til å si det".


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.