Hva skjedde med Apop?

Refererer selvsagt til den nye låta, "In this together".

What the Fuck's Going On? (Sitat KLF)

Noen som har hørt mer fra den kommende skiva? Eller er denne representativ? Jeg er mildt sagt sjokkert over låta. Er det en flørt med amerikansk mainstream? Eller er det Idol-låta for 2006 som har blitt sluppet for tidlig?

<em>Pus</em> sitt bilete

Det

er vel bare å følge med i bloggen til Anders for å se hva som har skjedd med Apop..


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Godt poeng

Leser bloggen as we speak - og blir beroliget av at plata skal være veldig variert.

Håper det beste - og at den nye skiva vil være et helt naturlig tillegg til alle de andre Apop-skivene i samlinga mi (dvs. alt jeg har klart å oppdrive av Apop gjennom MANGE år nå).


var innom filter tidligere i sommer

da Geir hadde akkurat fått låta ferdig mikset i retur... fikk høre litt av både singelversjonen (Kent-versjonen??) og albumversjonen som var i noe mer kjent apop-stil - mer fremtredende gitar enn tidligere kanskje men det er vel ikke akkurat uventet...

spennende å se hva som kommer...


<em>Her Ethic</em> sitt bilete

In This Together

Hva ville du gjort, om du fikk tilbake en gitarist etter flere års fravær? Ville du ikke gjort noe drastisk for å vise hele verden hvor verdsatt vedkommende er?

www.myspace.com/mszoroaster


<em>TV Noise</em> sitt bilete

Åpner seg en rekke med

Åpner seg en rekke med muligheter, kan feks få vedkommende til å spille lange gitar soloer m.m.

Det kan neppe gå værre enn Harmonizer konserten på Rockefeller hvor ex Kovenant gitaristen stod å rocka som faen og hørte ikke ett pip av gitar i PA'n.

Why do birds suddenly appear ?


<em>Her Ethic</em> sitt bilete

Lange gitarersoloer ja...

Lange gitarersoloer ja... Hm... Uff, nei, det skjer ikke. Basta. Regner med skiva blir en overraskelse for alle som er skuffet over singlen.

www.myspace.com/mszoroaster


<em>Scorn</em> sitt bilete

Video

Ligger en video til den nye fiiiine (ironi) sangen på http://www.apoptygmaberzerk.de.


Bra låt

Jeg synes faktisk at In this together er rimelig bra den, selv med gitarene.
;-) Jørn


Apop

Det som skjer er vel at de er bestemte på utvikle sounden sin istedenfor å lage en drøss med like cd'er, det står det jo respekt av. Virker desverre som de har lagt bort kruttet for godt og bare skriver koslige poplåter nå om dagen, samme hvor mye fancy miksing eller gitarer man putter på da så blir det ikke slemt og deilig.

Kan ikke si jeg er så veldig sjokkert akkurat, likte personlig ikke det forrige albumet noe spesielt heller.

Men all ære til Apoptygma, takk for gamle slagere og lykke til med den nye sounden som sikkert finner sitt publikum den og.


<em>YALLAMANN</em> sitt bilete

WTF mate

Jeg tittet innom VG-nett og så på en oversikt over hvilke plater som slippes til høst. Jeg har ikke fulgt på vårt gamle synth-ikon på en stund og så til min glede at Apop kommer med plate denne måneden.

Med skjelvende hånd trykket jeg meg inn på hjemmesiden i håp å få noen sekunder av den nye låta, og der lå den: 90 sekunder med ny Apop-lyd.

I håp om at dette skulle bli mye bedre en den forrige skiva, som etter min mening er "Apop goes E-Type" satte jeg på meg hodetelefonene og tykket play.

Det resulterte i gråtkvalt latter... Hva i all verden var dette for noe? Og jeg som trodde at den siste til VNV var på bærtur... Stefan må ha røyket sokkene sine eller noe. TROR ikke denne platen havner i samlingen min nei.....


<em>myotis</em> sitt bilete

TI BUD FOR artistisk posisjonering

hmm... fant det här,
(men blev lite osäker om jag skulle posta den här eller i "Apops gjesteboks forum.. passar ju egentligen in på bägge ställen)

TI BUD FOR artistisk posisjonering:

1. Sørg for å bli oppfattet som prototypen på en ny sjanger.
2. Produsér jevnlig noe som gjør at du opprettholder posisjonen som den første i sjangeren.
3. Imitér aldri lederen i en sjanger.
4. Unngå å bli oppfattet som en simulering av en prototype på en kjent sjanger.
5. Skift felt hvis du fremstår som irrelevant.
6. Modernisér posisjonen hvis den fremstår som utdatert.
7. Skuff aldri dine trofaste fans ved å avvike fra grunnkonseptet.
8. Ikke bruk navnet ditt på flere konsepter.
9. Velg riktig navn: unikt, enkelt og beskrivende for din virksomhet.
10. Skill deg ut blant dine egne.

hela artikeln på http://www.dagbladet.no/kultur/2005/09/08/442696.html

Men å andra sidan så bör det väl också sägas att sista apop singeln är en stor hit i tyskland. Den spelas hela tiden på VH1 och man kan köpa den som ringetone överallt.

~new shoes~


Hit i Tyskland

Som jeg sa, den nye sounden finner sikkert sitt publikum den og. Enten det er gamle men fleksible fans eller om det er nye som dukker opp pga den eksponeringen APB sikkert fortsatt får uansett.


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Jeg synes nye Apop skiva er

Jeg synes nye Apop skiva er knakende god. Mye mer variert enn de noen gang har vært. Alt fra drivende rock til noe av det vakreste innen synthpop. Og med et par fantastiske coverlåter i Kim Wildes Cambodia og House of Love sin Shine On. Nydelig.
Skiva kan nok kanskje være noe vanskelig å svelge for ihuga gamle fans og de kommer nok til å få mye pepper for denne, men de vinner nok mange nye fans med den også.
Synes det er positivt at de tør å gå andre veier og gjøre ting annerledes. Spesielt når det funker som dette.

--
When we have eachother we have everything


<em>henrik</em> sitt bilete

Bra!

Dette er jo bra å høre! Jeg har bare fått hørt In This Together og overkomprimerte snutter fra resten, og det har jo som kjent ikke akkurat vært overbevisende.


jeg har nettopp hørt noen

jeg har nettopp hørt noen av låtene og In This Together var jo ikke akkurat noe å skryte av.. ikke for en hardbarket synther som meg i hvert fall. Men! Den Fighting club remixen var mye bedre! Tunge synth akkorder som er typisk for Apop :)

dessverre tror jeg ikke albumet faller i smak hos meg.. akustisk Apop blir litt traurig. men, seff, det er bra å tenke nytt..


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Akustisk Apop? Det er jo

Akustisk Apop?
Det er jo ikke noen akustiske låter på skiva.

--
When we have eachother we have everything


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Hun sikter selvfølgelig til

Hun sikter selvfølgelig til leirbål-versjonen av "Burning Heretics" som ligger som et skjult sistespor på skiva. Du finner den hvis du trykker inn play og forward på spilleren samtidig og så slår en kollbøtte.

:D

--------------
Jeg skal bli onkel!


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Takk skal du faen meg

Takk skal du faen meg ha!
Nå sitter jeg her med Donald-kul i hodet, forstuet lillefinger og blåmerke i form av Svalbard på låret.

Jøde!

--
When we have eachother we have everything


<em>Larsebass</em> sitt bilete

jeg fikk det til, men så er

jeg fikk det til, men så er jo jeg hakket mer grasiøs enn deg...

Satan, Bugsbunny and Me


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Du heter jo Larissa og er

Du heter jo Larissa og er med på det rumenske turnlandslaget så det er juks.

--
When we have eachother we have everything


<em>elektronika</em> sitt bilete

pøh

dere er da som gasellen på savannen begge to

---

"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak


<em>Larsebass</em> sitt bilete

synes du ser oss... vi

synes du ser oss...
vi passer vel best dansende i et bur under en Anax konsert, i hver vår leopardtanga, smurt inn i kokosolje


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Jeg har lagt ut bilde av oss

Jeg har lagt ut bilde av oss på deiligst.no
Så det er bare å stemme i vei folkens!

Nei faen da, det er jo musikk vi skal diskutere her!

--
When we have eachother we have everything


<em>elektronika</em> sitt bilete

musikk schmusikk

ser dere på Klubb osf den dagen anax spiller, da? Jeg er definitivt der. Kan kaste truser, hvis ønskelig.

---

"They failed because of their lack of ability to succeed"
gammelt jungelordtak


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Musikk? Det bryter jo ut

Musikk? Det bryter jo ut musikkdiskusjoner i blant, men folk kommer heldigvis fort på bedre tanker.

--------------
Jeg skal bli onkel!


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Ja Gud forby

Ja Gud forby musikkdiskusjoner!

--
When we have eachother we have everything


<em>Nikko</em> sitt bilete

Larsebass + Baetylos:

Vil dere virkelig det?!? Stille opp i leopardtanga på gig'en på Blue Monk? *sukk* Endelig!!! Dette er noe jeg har drømt om helt siden jeg var en liten Anax-valp!!!
---


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Nå har jeg fått stygge

Nå har jeg fått stygge bilder på netthinnen.
*grøsse*

--
When we have eachother we have everything


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Jøde?! Det sier'u bare

Jøde?! Det sier'u bare fordi jeg har stor snute!

--------------
Jeg skal bli onkel!


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Neida det er bare fordi du

Neida det er bare fordi du er så grisk.

--
When we have eachother we have everything


øh, nei, det var faktisk

øh, nei, det var faktisk ikke Burning Heretics jeg siktet til!.. det ligger en låt ute på apop siden som heter "Until the end of the World", som er i akustisk versjon, og den.. akk ja.. :(

Har ikke hørt selve albumet enda, men trodde den var med der.


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Jeg har vært på

Jeg har vært på Apop-konsert i FrXta der de spilte Apop-låter (og Larsebass' Smokie-favoritt, "Enjoy the Silence") i rock-versjoner. Det var ikke så stas det heller. Det er synther Groth er best på, synes jeg.

--------------
Jeg skal bli onkel!


<em>Oberkorn</em> sitt bilete

Gittar

Den er på limited versjonen av singelen (In This Together). Det er forresten Jonas Groth som synger og spiller gitar på den (også kjent som Idol-Jonas). En ganske så pen og pyntelig versjon, vil jeg si.

Jeg gleder meg uansett til albumet, gitar eller ikke. Men nå sorterer ikke jeg musikk etter "synth" og "ikke-synth", men "bra" og "ikke-bra" :-)

Death is everywhere
There are flies on the windscreen
For a start


<em>RKN</em> sitt bilete

Synth/ikke synth - godt/ikke

Synth/ikke synth - godt/ikke godt ...

Det går vel ut på ett, gjør det ikke ? :)

- - -
Hypnoskull til folket!


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Fy! :P -- When we have

Fy! :P

--
When we have eachother we have everything


<em>Soulmachine</em> sitt bilete

Hehe, likte den nye skiva

Hehe, likte den nye skiva jeg og. Men er litt redd for levetiden for den, siden den satt med en gang.
Men synes dem virkelig kunne stukket haken frem og sluppet Maze som singel, låta gir meg litt Raining blood vibber, og litt uvant at det er begge(!) gitarene som styrer låta.
Og House of love cover`n var jo flott

Bongo fra Kongo,- Torbjørn Jagland


<em>Growth</em> sitt bilete

Enig med deg

Synes Maze hadde gjort seg som singel ja, tror den har større potensial og levetid enn in this together. Sugde seg fast i hjernen gjorde den, og nektet å slippe taket. Den sitter ennå ;)


<em>Larsebass</em> sitt bilete

bra!

jeg liker den nye skiva nå, jeg. Tok litt tid, men den er bra!

Satan, Bugsbunny and Me


<em>Electro</em> sitt bilete

Dårligst, men ikke kjempefort glemt...

Enig med at den nye skiva er OK, men det er en typisk liten sak man må høre gjennom etparogtjuetusen ganger for å venne seg til. Hvertfall med manko på synth til fordel for gitar.

Uansett setter hvertfall jeg "Maze" og "Into The Unknown" litt høyere enn den potensielt fremtidige club-plagen "In This Together" (i club-versjonen, vel å merke). Resten av det relativt forlengst oppbrukte Smashing Pumpkins-rælet kan gå og gjøre stygge ting med seg selv bak lukkede båsdører!

::Electro::


love to blame remix

Dere bør glede dere til å sjekke ut Love to Blame remixen som er på limited skiva, også kjent som "Is Electric Love to Blame?" Remixen er gjort av Alexander Odden/flipside..samme karen som har gjort In This Together club mix...Den er litt mer i gammle gata..


<em>Electro</em> sitt bilete

Altså, mener du at "Is

Altså, mener du at "Is Electronic Love to Blame?" (spor 13, bonus track) egentlig er "Love to Blame Remix", eller er det no' Enhanced CD-ROM Section?

I fall det første, var den heller dessverre ikke mye å skrive hjem om med en klase bananer tilfestet kortet...

::Electro::


<em>Pus</em> sitt bilete

Noen

som kan låne meg den skiva?? Jeg kjøper ikke før jeg har hørt hele flere ganger:) Men jeg blir jo nysgjerrig da..

*mjau*


<em>optimusprime</em> sitt bilete

Apop har blitt

Apop har blitt rockeband....det har Backstreet boys også.....

I am Lucy Liu! Give me your spines!


<em>Electro</em> sitt bilete

Forferdelig sammenligning!

Dèt var da en alldeles forferdelig sammenligning!! :-)

Sånn med tanke på:

1. Hva Apop var, og deretter ble.
2. Hva Backstreet var, og deretter ble (iflg. enkelte folk)
3. At jeg seriøst gadd å kommentere dette innslaget, engang!

:-(

::Electro::


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Jeg kjenner deg ikke, og

Jeg kjenner deg ikke, og burde virkelig ikke si dette...men det ser ut som om du svelger sæd på det bildet.
Måtte.
Sorry!

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>Electro</em> sitt bilete

Jeg kjenner deg ikke, og

Jeg kjenner deg ikke, og burde virkelig ikke si dette...men det ser ut som om du...har rett!

Skjønner!
Takk! (?)

::Electro::


<em>batcheeba</em> sitt bilete

*ler høyt* :D:D Bra

*ler høyt* :D:D
Bra mann!

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>TV Noise</em> sitt bilete

*sitter på henda* Why do

*sitter på henda*

Why do birds suddenly appear ?


<em>Disynthegration</em> sitt bilete

Jeg kjenner deg..

Jeg kjenner deg, så jeg burde vel ikke si dette; men det er det dårligste sjekketrickset jeg har sett på evigheter. Kunne du ikke bare sagt at han ser søt ut på profilbildet f.eks.? Hva skjedde med kino og middag for to?


<em>batcheeba</em> sitt bilete

Det samme sa jeg til

Det samme sa jeg til gynokologen min.
Makan til frekkhet.
Livet har lært meg at mannfolk som svelger sæd, er en tapt sak...
Men jeg blir gjerne med _deg_ på kino, ditt lille ludder ;)

WIELD IT WISELY, AND WIELD IT RUTHLESSLY


<em>optimusprime</em> sitt bilete

Er man skuffa så er man

Er man skuffa så er man skuffa... Og det handler ikke om historie, det handler om nåtid, jeg elsker apop jeg, syns tom harmonizer kicker ass, men detta er ille.... Store(større) i tyskland kommer de hvertfall til å bli...

I am Lucy Liu! Give me your spines!


<em>Electro</em> sitt bilete

Tja, mulig det...

Men de blir nok ikke større blant den vanlige kretsen i Tyskland enn her til lands, med tanke på at de faktisk ble buet av scenen for sin nye sjangerstil i Leipzig (av 99% tyskere og 1% nordmenn) :-)

::Electro::


ltb remix

ja...det er en remix av ltb ja...også en liten rettelse, stephan og flipside har gjort denne sammen, ikke bare flipside.. ;) Stephan = 16 dels bass..hehe

--------

A metronome beat, keeps us in sync
for every new bar, a different column blink
sixteen led's flashing, plus one next to gain
you copy and paste yourself into my brain


old school

logget på nå for å si dette:

old school APB is the shit..!!

(fordi Spiritual Reality plutselig fyra på spillern her..)

--
A metronome beat, keeps us in sync
for every new bar, a different column blink
sixteen led's flashing, plus one next to gain
you copy and paste yourself into my brain


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.