Steve Roach

Jeg lytter mye på Steve Roach. Han har en stor produksjon, og er svært aktiv. Det er i han jeg føler at jeg får det meste jeg trenger innen ambient, og forskjellige former for elektronisk musikk. Jeg kjøper utgivelser av mange andre også selvsagt, og Klaus Schulze er og blir min store helt.
Men jeg lurer på om noen andre her liker Steve Roach. Nå for tiden går hans på alle måter fantastiske "Mystic Chords & Sacred Spaces" om og om igjen i CD-spilleren. En 4CD-box med noe av den mest hypnotiske, meditative ambientmusikken jeg noensinne har hørt. Han bringer meg gang på gang inn i et nesten blendende vakkert landskap av lydtepper som vasker forsiktig over og rundt meg mens jeg lytter. Spesielt vakkert, skremmende, ensomt, men likevel beroligende, blir det om jeg lytter i totalt mørke.
Jeg hart nettopp også kjøpt hans "The Magnificent Void", som bringer meg ut i det ytterste kosmos.
Han har også en del plater med rytmer. Både tribal og berlin school sequenserbasert. Alt er veldig vakkert, synes jeg. For eksempel liveplaten "All is Now".
Det var egentlig bare dette jeg ville si.
Noen andre som liker Steve Roach?
Og et annet spørsmål; finnes det konserter i det hele tatt i Norge hvor man kan oppleve denne formen for ambient musikk?
Jeg var og så Raison Dêtre på SubScene i fjor. Det var bra, men vil gjerne ha tips om andre arrangementer innen ambient, dark ambient, space ambient etc.

<em>sunjammer</em> sitt bilete

Vidna Obmana

Om du liker Hr. Roach syns jeg definitivt du burde sjekke ut Vidna Obmana om du ikke har gjort det allerede. Meget nydelig ambient, og de har gjort en del arbeid sammen om jeg ikke husker feil

http://sunjammer.dubplates.net/MPX/sets/TheBlackWillow-(Genjutsushi).mp3
http://sunjammer.dubplates.net/MPX/sets/TheBlackWillow-(Kusemono).mp3

Et par semiok darkambient-sett jeg gjorde i fjor, kanskje du finner det interessant :)


<em>Insvims</em> sitt bilete

Hørt litt Obmana

Takk for svar. Jeg har hørt litt med Vidna Obmana. Stemmer at de har noen samarbeidsprosjekter. Ved en rask titt på diskografien fant jeg fem samarbeidsprosjekter mellom dem.
Laster ned en av MP3'ene dine nå. Ser at det er et veldig langt stykke (det liker jeg). Gir tilbakemelding etter at jeg har fått lyttet :-)


<em>Insvims</em> sitt bilete

Genjutsushi

Likte godt åpningen. Fin stemning. Mye stemmer og industrielt underveis. Interessant lytting, selv om jeg liker det litt mer "flytende" og "eterisk" :-)


<em>sunjammer</em> sitt bilete

Thanks :) Jeg liker å bygge

Thanks :) Jeg liker å bygge moodpieces, er vel mer industrielt enn noe annet. Takk for at du gadd høre, er få som bryr seg så mye om ambientrælet mitt

- A


<em>Baetylos</em> sitt bilete

Hvis det er flytende og eterisk

du er ute etter så vil jeg anbefale John Foxx og Oceans Cathedral skiva. Ellers så er solo skiva til Mike Van Portfleet en aldri så liten ambient perle. Og vil du ha det mørkt og svevende så kan det være verdt å sjekke ut Blood Box. Andre ting som kan være av interesse er Atrium Carceri, Raison (som du henviser til), Sophia og Arcana.
Substrata skiva til Biosphere kjenner du kanskje til, hvis ikke så lån et øre til den også.

Ellers vil jeg bare hive meg på Dikadoren her og oppfordre deg til å besøke klubben vår, Kjettersk Kjeller. Der snurres det en del dark ambient :)


<em>Insvims</em> sitt bilete

Takk for tipsene

Disse navnene skal jeg merke meg, og ha et øye åpent for. Kjettersk Kjeller har jeg ikke vært på, men et besøk der står også på planen nå :-)


<em>Insvims</em> sitt bilete

John Foxx

Jeg så de hadde Cathedral Oceans I & II på play com for en rimelig penge. Har nettopp sendt en større bestilling dit, så må vente litt så jeg ikke ruinerer meg, hehe. Men Cathedral Oceans skal bestilles etterhvert!
Anbefaler forresten play.com som nettbutikk. De sender fraktfritt fra england, og er faktisk vesentlig billiggere enn visse norske nettbutikker. Også er de raske.


<em>Bassington-Bassington</em> sitt bilete

Dork-ambient

Hjemme hos oss går det mye i dark-ambient om kveldene. Halvdelen av husholdningen samler faktisk på Cold Meat-utgivelser.

Jeg har hatt planer om å arrangere slike konserter her i byen, men tiden har ikke strukket til. Dessuten er problemet at interessen blant publikum er omtrent null, og jeg orker ikke jobbe livet av meg for noe ingen gidder å gå på. SÅ idealistisk er jeg ikke.

Så i mellomtiden snurrer jeg litt sånt på Kjettersk Kjeller.

--------------

"I don't need an attitude
Rebellion is a platitude"


<em>lynch</em> sitt bilete

Da 'bumper' jeg denne..... ;)

Ett ambient/støy/experimentielt sett fra ett av radio showene mine....

http://clubdecks.se/multimedia/audio/mix/Lynch_2004_04_14.mp3

håper det virker.....

::: live electro and stuff like that... på TILBAKE TIL FREMTIDEN hver onsdag kl 19-20 på www.clubdecks.se ::: se også i arkivet under electro-mixer-tilbake til fremtiden.


<em>Insvims</em> sitt bilete

Interessant

Takk for link til MP3! Skal sjekke ut denne låta når jeg kommer hjem igjen. Står på farten til jobben nå. Gir tilbakemelding :-)


<em>Insvims</em> sitt bilete

Virker helt fint!

Funket bra den linken. Sitter og lytter nå. Mye eksperimentelt, og ganske variert egentlig. Interessant :-)


Visningsval for kommentarar

Velje korleis du vil at kommentarar skal visast, og klikk 'Lagre innstillinger' for å aktivere endringane.